Jump to content
Annons

Feedback på min första låt här på forumet


MNN

Recommended Posts

Hej allihopa. Kul att vara här på forumet!
Jag skulle uppskatta feedback på hur jag kan ta min låt vidare och vad jag kan tänka på för en bättre mix😁 Låten är en instrumental version och därav kan det låta "tomt" på vissa ställen eftersom det ska finnas utrymmen för sången.

 

Tack på förhand!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena, Go stämning. när jag hör låtar här på forumet så hör jag passion, passion/drömmar som kommer till liv.

den låten låter som drömmar som börjar få liv.

Bara att köra på och ta kritik som möjlighet att utvecklas, och att ta beröm som magi.

ser fram emot fler låtar!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat.  Jag gillar vibbarna det ger och påminner mig om Avicii.  Mitt enda råd, försök blanda ihop fler nya instrument du använder.

 Prova ett annat ljud än vanliga saker.  Se om du kan få några supercoola förinställningar, gå upp i oktav i taktfallet och kanske förlänga det längre.

 Ett EDM- eller musikaliskt temaomslag också 🙂 det var fantastiskt, bara välj din egen stil

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra! Det enda konkreta jag kan tänka på är att kanske skruva ner white noiset i droppet, låter som att du har det sidechainat. Skruva ner volymen litegrann på det.

Sen kanske någon paus mellan buildup och drop, och lägga nånting där mellan. Det blir ingen snygg övergång annars enligt mig 

Grym sång överlag annars! 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag kan säga att jag haft mina duster med white noiset i den här låten..😆

Jag har faktiskt också reagerat på övergångarna och att dem kan bli lite för korta, tack för input!

Tack så jättemkt!😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...