Jump to content

The Universe sings

slejnard

Recommended Posts

Hej!

Har blivit stolt bonus morfar för andra gången alldeles nyligen och ville förära barnen med en sång. Tar gärna feedback på både ljudbild och framförande 🙂 En av dom mest svårspelade låtar jag skrivit känns det som. I alla fall en del av ackordsgreppen var det. Inspelad i Reaper! Genre kanske alternativ pop Rock.... gör allt själv utom trummor som spelas av Ulf.

Spotify:

Edited by slejnard
La till länk
  • Gilla 1

Annons
  • 3 months later...

Slejnard, dig minns jag från jag var aktiv här fram till typ 2013. 

Nu vart det kanske lite sent att komma med ngn feedback så jag nöjer mig med att säga att det låter trevligt, tycker mig höra en del Pink Floyd-influenser. Rösten får mig att tänka lite på Mercury Rev, du lyssnade på föregående feedback och höjde den lite till den färdigpaketerade låten va? Hoppas du tar namedroppingen som komplimanger och inget annat 😊

/M

• Tack! 1

Tack så mycket Matthew L! Jag kommer ihåg dig också. Kul att se dig här igen. Tror vi var med i olika studiofestivaler kring den tiden?

Trevligt med Pink Floyd liknelsen. Mercury Rev hade jag inte hört Men ska lyssna. Sången är mixad starkare och trummorna inte lika utpanorerade. Ganska svårspelad låt och den ena gitarren kör samma slinga låten igenom utom på solot. Den andra gör annorlunda på refrängen så det blev rätt stort ljud. 😊

• Gilla 1

Ja det var många studiofestivaler då 😅 

Jag är inte så uthållig så jag skulle orka spela samma slinga hela tiden, brukar bli en del copy-paste men det förtar ju känslan man själv får för musiken även om ingen annan lägger märke till det. Grattis till utökat morfaderskap! 😊

• Tack! 1

• 1 month later...