Jump to content
Annons

Köp en, få 20 på köpet - IK Multimedia group buy oktober ut [var september, och 19 på köpet]


oioioi

Recommended Posts

Jag har ju funderat på Amplitube. Hur får jag mest för pengarna, ska jag gå på AmpliTube 5 SE och välja ett antal AmpliTube collections som "gratisprodukterna"? Eller ska jag välja fullversionen AmpliTube 5? (Vad är skillnaden på AmpliTube 5 SE och AmpliTube 5?)

 

Och vad väljer man därefter?

 

https://www.ikmultimedia.com/25gb/

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör nog på AmpliTube 5 SE och ett antal tillhörande paket.

Det som skiljer på AmpliTube 5 SE och fullstora AmpliTube 5 verkar mest vara vilka Gear Collections som ingår, tror jag. Kolla själv https://www.ikmultimedia.com/products/include/at5/gear_list_pdf/AmpliTube_5_comparison.pdf

 

Fast nu borde Group Buy vara förlängt, räknaren på deras hemsida säger 20170 köp, och tidigare utlovades "Reach 20,000 participants by the end of September, and we'll extend the Group Buy through October!"

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • oioioi ändrade titeln till Köp en, få 20 på köpet - IK Multimedia group buy oktober ut [var september, och 19 på köpet]
pme (oregistrerad)

Amplitube kanske man skulle prova. Man får väldigt mycket för pengarna, men hur står det sig idag?

Jag stör mig mest på att de inte lirar riktigt som VST3 pluggar i cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Amplitude 5 Custom Shop, och Amplitude 3 också och lite andra IK Multimedia-pluggar, och har nog haft Amplitude 3 LE, som är en gratisvariant du får med annan mjukvara. Jag tror att jag fick Amplitude 5 med mitt SSL USB-c-ljudkort, men man får bara vissa stompboxes som funkar t.ex. Analog Delay, Delay, Diode Overdrive osv. - de andra som är låsta måste du köpa i CS, Custom Shop - däri ligger väl skillnaden. Jag fick en jädrans massa användbara stärkare och effekter i grundversionen av Amplituden.

De förstärkare och effekter jag fick med Amplitude 5 räcker gott och väl att börja med. 

Har köpt en NUX MG-300 multieffektenhet, använder inte Amplitude 5 längre, och kan kolla om jag skulle kunna sälja eller överföra licensen till min Amplitude 5  (IK Multimedias produkter funkar historiskt sett väldigt dåligt med Pro Tools) - såvida du inte köpt något redan. 

PM:a vid intresse:-)

 

PS: kollade mitt konto på IK Multimedia och det kostar 19.99 Euro att transferera licensen.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa pme:

Amplitube kanske man skulle prova. Man får väldigt mycket för pengarna, men hur står det sig idag?

Jag stör mig mest på att de inte lirar riktigt som VST3 pluggar i cubase.

Den låter väldigt bra, med många bra stärkarsimuleringar och effekter, och har många extra stärkare och effekter man kan köpa på CS, Custom Shopen. Lirar inte bra med Pro Tools´AAX-version (såvida de inte fixat det nu) - så jag använder den inte, köpte en NUX MG-300.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag har provat lite Ampltube nu. Vet inte om det är nyhetens behag men jag tycker att den är bättre än guitarrig 5 från NI. (Den är uppdaterad till version 6, men den har jag inte).

Men jösses vilka justeringsmöjligheter den har, jag kommer aldrig bli klar med någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan sa oioioi:

Hur fungerar det med licens-kollen? Kan man installera en del på en dator, och resten på annan dator? (Kan jag dela med mig till sonen som säkert skulle kunna hitta något användbart?)

 

Man kan ha Amplitude på 10 olika datorer, verkar det som - om det var så du menade? Man får 3 auktoriseringar totalt, men kan avauktorisera gamla enheter, om man vill flytta själva programvaran till ny dator (kostar nog pengar efter tre gånger, har jag för mig).

PS: man kan dock inte köra Amplitude samtidigt på flera datorer, bara en i taget liksom.

https://www.google.com/search?client=safari&sa=X&rls=en&q=Can+you+use+AmpliTube+on+multiple+devices%3F&ved=2ahUKEwjhkraFp7DzAhUEvosKHflwDccQzmd6BAgQEAU&biw=1235&bih=923&dpr=1

Redigerat av Peter Roos
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade lite, eller rättare sagt funderade på det ordentligt, men slutade med att jag skippade det hela, har alla pluggar jag behöver redan och lite till så blir overkill.

Men var klart sugen på erbjudandet ett tag men får vara denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-01 at 11:20 sa oioioi:

"We're extending the Group Buy through October!"

Förlängt oktober ut! Utmärkt, då kanske någon med koll på de olika produkterna kan komma med tips?

Vilken typ av produkt intresserar dig mest? Alla produkter kan delas in i tre kategorier och frågan är i vilken korg du vill samla de flesta äggen. 

AmpliTube täcker gitarristvärlden med effekter, förstärkare, kabinett och mikar.

T-RackS är från grunden en mastringssvit som växte ut till en palett av simulering av hårdvarueffekter för mixning. Lägg därtill MixBox som samlar effekter från T-RackS och AmpliTube till lunchbox-liknande kedjor för mixning. 

Sampletank är instrument, en större rompler i mjukvara. Sampletron och Syntronik är simulering av klassiska syntar. Lägg därtill MODO som är IK Multimedias egen utveckling av instrument med physical modelling. 

 

Om jag själv ska rekommendera något, så plocka T-RackS Comprexxor på direkten. White 2A likaså. 

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

IK Multimedia har ju, som nämnes här ovanför, en massa andra trevliga pluggar; har själv en lång historia med just T-Racks - som är en väldigt bra plugg för mastering, som Linus nämner, men även SampleMoog, Ampeg SVX UNO (om de finns fortfarande)och I-Rig, som är gjord för IOS-enheter.

https://www.ikmultimedia.com/products/irig2/index.php?p=images

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det blev följande:

MODO BASS SE
T-RackS White 2A Leveling Amplifier
T-RackS Mic Room
MODO DRUM SE
Syntronik 2 CS
Syntronik Harpy 260
Syntronik Minimod
Elektronika - Chillout
Syntronik J-8
T-RackS Saturator X
T-RackS Brickwall Limiter
T-RackS Quad Image
T-RackS 5 Sunset Sound Studio Reverb
T-RackS Tape Echo
T-RackS 5 Tape Machine 24
T-RackS CSR Plate Reverb
Brandenburg Piano
Syntronik M-Poly
T-RackS 5 Space Delay
T-RackS De-Esser
Miroslav Philharmonik 2 Classik Edition
Cinematic Percussion
T-RackS 5 ONE
T-RackS 5 Comprexxor
AmpliTube 5 Custom Shop
AmpliTube 5 SE

(Jag valde AmpliTuben, sonen övriga.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...