Jump to content
Annons

Tre stycken "EDM"/dance/future låtar


rsvmrk

Recommended Posts

För ett tag sen (i våras) satt jag senast och pillade i Ableton (efter ett långt uppehåll på ca 2 år). Upptäckte därmed Splice, eftersom jag ville göra någonting med sång/vocal samples för en gångs skull, kan starkt rekommendera den tjänsten. Efter dessa dog inspirationen lite, sommaren kom och tiden spenderas med barnen och frugan/familjeliv. Nu är semestern över sen ett tag och nu knegar man... Men nog om det, here we go! Hoppas det är någon som uppskattar dessa!
 

 

Redigerat av rsvmrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker låtarna är bra. Arrangemanget är nice och valet av ljud är grymt, dock har jag svårt att lyssna på dom, de låter helt omixat och omastrat vilket resulterar i att allting bara brötar.
Känns som alla tre låtarna ligger och peakar nästan hela tiden så mastringen är det viktigaste.

Sen när det kommer till mixningen så behöver du EQa mycket, ligger väldigt mycket mellan register och diskant i. Kan hända att en del av detta lugnar sig om du bara får mastrat bort peakandet.
Och så behöver du jobba med lite kompressorer och sånt så att alla instrument kan hitta sin plats i mixen och inte bara va travat ovanpå varandra.

"Be with you" hade en lite underlig början också tycker jag. Hade varit nice med ett gött intro. Nu kändes de mer som om den var utklippt ur nåt Dj set.

Men det är definitivt mycket potential i låtarna, som sagt val av synthar och samples är riktigt bra.

 

Ps. Har du tid och lust att ge mig ett öra får du mer än gärna säga vad du tycker om mina låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...