Jump to content
Annons

Liveströmmen "ABBA Voyage" kl 18.45 i kväll


Björn Olsberg

Recommended Posts

Hela världen pratar om det, liveframträdandet "ABBA Voyage" som sker nu i kväll 18.45. Länk till liveströmmen nedan. Vad de kommer att presentera är än så länge höljt i dunkel, men ny musik har bandet redan hintat om sedan 2018. Sändningen kommer enligt uppgift ske från London.

För egen del kommer jag givetvis att titta! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till Liveströmmen "ABBA Voyage" kl 18.45 i kväll
Annons
pme (oregistrerad)

Någon som vet om Tretow varit inblandad ? Jag vet att han åkte på något skit. En propp eller något, men det är typ 15 år sedan och han lever i alla fall fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)

Mycket fint! 🥰  Retro och "musikal-safe" arr och sound, men Annifrid och Agnetas sång alltså! 😍 Abba 100% 

Ingen MBT inblandad direkt i produktionen 😔

Redigerat av HasseFX
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja vet inte riktigt vad jag ska tycka. Verserna tilltalar mig inte särskilt mycket (kanske tar sig med tiden), men refrängerna lyfter dock rejält, speciellt I still have faith in you. Bra produktioner, klassik ABBA. Samtidigt tar de sig an det omöjliga, att överglänsa, eller åtminstone göra något lika bra som för 40 år sedan. Kul grej hur som helst. Nödvändig? Mer tveksamt.

/J

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
On 2021-09-02 at 21:10 sa Bream:

Kul, men singeln var ju en riktig besvikelse. Deras låtmaterial från 70/80-talet är ju så starkt som det kan bli ungefär, och nya singeln är ju väldigt väldigt långt ifrån de höjderna. Trist! Men så kan det väl gå ibland!

Så här i efterhand, och efter att ha lyssnat på hela skivan, kan jag kanske tycka att jag var väl hård i mitt omdöme från september. Visserligen har jag fortfarande lite svårt att helhjärtat tycka om singeln "I Still Have Faith In You". Men det finns ju en del rätt bra ändå på skivan som helhet. Speciellt "Just A Notion", den är ju svinbra 😋 Så det var väl rätt bra att de gjorde de här nya låtarna trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...