Jump to content
Annons

Min nya demo vad tycks?


Effes

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...
Annons

0:13-0:14, borde det inte varit C-E, C-E istället för C-D, C-D? Just den biten i stycket låter surt, likadant i resten av låten.

Bitvis spelar både huvudmelodi och komp lika högt. Jag tycker det låter rörigt och låten tappar kraft. Jag skulle skalat av lite topp från kompet eller sänkt det 3-6 dB, eller både och. En riktlinje kan vara att viktigaste i låten ska låta högst. Troligtvis är det baskagge och huvudmelodi.

Jag saknar definition i basgången, och det låter som kicken är felbalanserad mot övriga instrument. Kick och basgång är för svag / allt annat för högt. Vad har du för ljudsetup idag? Förslagsvis köper du ett par mellanklasshörlurar för musikproduktion, t ex ATH M50x för 1500-2000 kr (tar fram popcorn.) Har du en någorlunda neutral lyssningsmiljö är det enklare att få rätsida på balansen i din mix.

Tyvärr tror jag inte det blir en hit idag, men du har helt klart potential och flyt i musarmen. Det låter dessutom som du har väldigt kul när du producerar! Bättre än så kan det inte bli!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med CandyBag ovan 0.36, svårt att säga om det är en buildup eller refrängen, både 0.36 o 1.-09 är lika hög volym, så man får inte känslan av att här kommer refrängen. Själva leadet spelas hela tiden utan att "andas" o tar över hela mixen kan vara en effekt av att det är för mycket reverb över det hela. Annars tycker jag det är en glad melodi och en bra ide

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...