Jump to content
Annons

The Masquerade


TobbeG

Recommended Posts

Hej!

Tänkte bara höra om jag är på rätt väg med denna låt?

Tanken är att den ska vara avskalad i början för att sen fyllas på med mer och mer instrument.

Ligger sång och övriga instrument på rätt nivå?

Ska något e.v. lyftas?

Piano ska vara mer av utfyllnad, medans sång, gitarr och stråkar är lite högre prioriterade...rät eller fel 😉

mvh

Tobbe

The Masquerade_v0.90.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Tobbe. Bra låt.

Det första jag tänker på är att det gärna får vara lite mer reverb på sången (ett längre) för att få mer djup, ett mörkt reverb kanske? Sången känns som att den ligger ovanpå musiken, så även i slutet. Det handlar framförallt om volym (du kan med gott samvete sänka den 2-3 dB), men också avsaknaden av ett större reverb som placerar sången längre bak. Vidare är leadsången aningen påträngande runt 4000 Hz .

När låten drar igång ger den ett stökigt intryck. Jag tappar fokus. Kanske att trummorna skulle kunna få ta mer plats och gärna låta mer akustiska i sitt sound. Ett par körer som får slutet att lyfta hade inte heller varit fel. Generellt vill jag bli mer omsvept av musiken, lite bredare helt enkelt.

Här är en snabbmaster, lyssna speciellt på slutet - men ovanstående måste fixas i mixen för bästa resultat.

masq_fix.mp3

Mvh Jon

 

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...