Jump to content
Annons

Feedback på ett projekt


Xiatatem

Recommended Posts

Hej! För ett par månader sedan slösurfade jag runt på youtube lite och snubblade över -”Avicii ft’ Sia - All i need” och tyckte att den var riktigt catchig!

men det var en liveinspelning så jag bestämde mig för att försöka knåpa ihop en studioversion

jag försökte få med vocals men det var omöjligt att implementera på ett bra sätt, och slutade i dålig kvalité.

men här är iaf mitt instrumentala resultat gjort i ”FL STUDIO”

 

vad tycker ni?

 

Referens videon: https://youtu.be/vux6JblfRs4

All i Need.mp3

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra jobbat tycker jag, låter fett!

Det som jag tycker kan bli bättre, är OBS små doser, inget av det jag skriver skall det göras mkt av, men krävs för att ta låten till nästa nivå

 

1 Upp med fingersnaps/clap lite

2 1.27, ljudet som kommer in är lite för otämjt i toppen, kör lite de-esser på det och mer stereovidd

3 1.42 Tom som kommer in har lite för mkt botten/rumble, så komprimera bort det eller EQa

4 Pianot/hela låten måste bli "blötare", mer långt reverb o delay

5 Mer småändringar i låten, automation, små delay här o där, mer FX helt enkelt

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa cRiTza:

Bra jobbat tycker jag, låter fett!

Det som jag tycker kan bli bättre, är OBS små doser, inget av det jag skriver skall det göras mkt av, men krävs för att ta låten till nästa nivå

 

1 Upp med fingersnaps/clap lite

2 1.27, ljudet som kommer in är lite för otämjt i toppen, kör lite de-esser på det och mer stereovidd

3 1.42 Tom som kommer in har lite för mkt botten/rumble, så komprimera bort det eller EQa

4 Pianot/hela låten måste bli "blötare", mer långt reverb o delay

5 Mer småändringar i låten, automation, små delay här o där, mer FX helt enkelt

Tack!! Gör detta som ”hobby” så är inte så språkligt insatt… vad är de-esser? Och har du några tips på bra plugins på stereovidd? 
 

annars är jag nog med på noterna! Tusen tack för feedback och ha en underbar helg! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...