Jump to content
Annons
  • 0

Vilken distributör tycker du är bäst?


Songbird

Fråga

Jag har kollat runt på väldigt många distributörer och det stod tillslut mellan Ditto Music och Distrokid för mig, men jag tror nog att Ditto blir bäst för jag vill släppa covers och på Distrokid så är man tvungen att betala en liten summa per låt varje månad som man släpper och det kommer bli dyrt i längden för jag har planerat att släppa mer covers än originals.

Det enda som jag hakar upp mig på Ditto är att de har dåligt rykte och att de tar folks royalties och sånt. Så jag är ändå lite kluven på vad som egentligen blir bäst. Är det någon som använder sig av Ditto som kan berätta vad er upplevelse är av dom?

Läste på Ditto att man inte behöver license för att släppa covers på plattformar men man behöver mekaniska licenser för nedladdningsbutiker som iTunes och då skrev dom ut några hemsidor som man kan skaffa det, dock så behöver man betala för det (Dock gäller det bara Usa, Canada, Mexico, Japan, Indien och Pakistan).

Eller kan Ditto begära en summa ändå för att jag har släppt covers som Distrokid? När jag söker efter mina frågor så dyker det inte upp så värst tydliga svar. Det kanske är bäst att jag själv skickar ett mejl till Ditto med mina frågor?

Som ni hör så är jag väldigt ny på detta och just nu känner jag mig som en yr höna och vet inte vad jag ska göra och hur det kommer bli så snälla hjälp mig med era erfarenheter! 

Link to comment
Dela på andra sajter

0 svar på denna fråga

Recommended Posts

Det finns ännu inga svar på frågan. Kan du svara?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...