Jump to content
Annons

Låtskrivarsamarbete mm Ac/ Dc style


Jamen

Recommended Posts

Kan man inte starta ett nätbaserat samarbete och göra lite låtar i sann ab/cd, jag menar australiensisk anda? Jag är den förste att anmäla mig, på tamburin om genren tillåter, och lite lagom innehållslösa men fullvärdiga textrader. Någon fler som är intresserad, på distans och med lite lagom lång framförhållning?

Tänk Highway - melodi vers

Got the drums, where's the base?

Gimme guitars and the singers grace.

Förlåt mitt trams, men skulle vara roligt att skriva några fina låtar ihop med andra, kanske eventuellt göra lite covers. 

/Jamen

Redigerat av Jamen
Missvisande titel och trådstart
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
6 timmar sedan sa CHAE:

Va…?😳

Jag begrep just ingenting. Är det någon typ av coversamarbete du menar?

Vänligen,

CHAE

Förlåt, det kunde nog vara lite tydligare. Tänkte på låtskrivande i första hand. Covers är ju också trevligt, men jag har dålig koll på reglerna där vid inspelning tyvärr. Kanske starta jam vid något tillfälle i framtiden...ja ungefär så:)

/ Jamen

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Jamen:

Förlåt, det kunde nog vara lite tydligare. Tänkte på låtskrivande i första hand. Covers är ju också trevligt, men jag har dålig koll på reglerna där vid inspelning tyvärr. Kanske starta jam vid något tillfälle i framtiden...ja ungefär så:)

/ Jamen

Okej, tack för att du styrde upp det där och ”ja” en redigering av huvudtexten kanske vore på sin plats där det framgår vad det är du söker🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Jamen ändrade titeln till Låtskrivarsamarbete mm Ac/ Dc style
41 minuter sedan sa Jamen:

Med så lite måsten som möjligt och när det råkar finnas en stund över, typ nästan aldrig, men det räcker gott och väl. Så kan det roliga också vara längre 🙂

/Jamen

Kan prova förhoppningsvis under veckan att skicka en liten fil med riff/ plock/ lick med varierade tajthet. Bara lite skitidéer å höra vad son tycks?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Jamen:

Så trevliga svar! Skickar också pm till er inom kort med några textrader och en liten versref att ev utgå från (och frångå) ifall andan skulle falla på.

/ Jamen

 Någon/ några låtar är utgå ifrån?Tempo? Eller vanligt hederligt acdc gung med enkelt riff?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa vayzeria:

 Någon/ några låtar är utgå ifrån?Tempo? Eller vanligt hederligt acdc gung med enkelt riff?

Vanligt, hederligt, enkelt. Gjorde några rader i all enkelhet bara, ifall det skulle behövas något att starta med. Så skicka mer än gärna filer 🙂

/ Jamen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...