Jump to content
Annons
  • 0

Vilken VST plug-in låter mest som en DBX 160 och 163?


Mats Nermark

Fråga

När jag har spelat in i traditionella studios har jag genom åren alltid använt en DBX 160 eller 163 till elgitarr och elbas.

Nu när jag spelar in digitalt helt "in the box" saknar jag dessa. Finns det några plug-ins som låter som dessa (förutom Waves som jag inte vill använda)?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
pme (oregistrerad)

Native instruments har en vc160 som är gjord tillsammans med softube.  Den är gammal med gammal VST version (2.4) inget stöd för apples Arm macar. Man  undrar om den kommer överleva så länge till. Sedan finns UAD men det är inte en mjukvaru plugin. Varför inte waves?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
2 minuter sedan sa pme:

Native instruments har en vc160 som är gjord tillsammans med softube.  Den är gammal med gammal VST version (2.4) inget stöd för apples Arm macar. Man  undrar om den kommer överleva så länge till. Sedan finns UAD men det är inte en mjukvaru plugin. Varför inte waves?

Tack, den skall jag testa.

Anledningen till att jag inte vill ha Waves är att de har krånglat så mycket tidigare och att deras support inte var speciellt hjälpsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Jon Rinneby brukar (/brukade?) tipsa om (bl a) en hel del pluggar under kategorin Fredagstipset.

Back in the day hittade jag flera mjukvarukrejer både för mix och mastering som jag använt sedan dess.

Alltid värt att spana in, tanka och prova. Det värsta som kan hända är att du helt enkelt inte gillar något och då är den ekonomiska ”skadan” minimal, eller hur?😉

Lycka till!

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...