Jump to content
Annons

I Can't Take It Anymore (Mickey's Song) - Feedback önskas


Recommended Posts

Har precis lagt upp en ny demo låt där jag textmässigt försökt berätta en historia.

Vore jätte tacksam för feedback på text, komposition och mix.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hallå!

Har bara lyssnat igenom med lurar, och jag tänkte direkt på gitarrspelet i början på låten, från 0-25 sek. Det blir lite rörigt (min uppfattning) när sången kommer in. Jag skulle istället ha plocket som ett intro, och sen ha lugna softa nerslag istället när du sjunger och sen ta upp plocket igen i refräng. Det du vinner då är också att det blir lite mera drag i refrängen när du lämnar över från vers till refräng. 

Men i övrigt, bra jobbat, skön låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det är ju någon stråkstämma, och bitvis tyckte jag liksom att den kändes en aning "jobbig" i förhållande till resten av musiken, vet inte om jag kan sätta fingret på vad det är som är jobbigt, kanske att den ibland rör på sig för mycket eller nåt, men som t.ex. kring ca 0.55-0.57 och 1.11-1.12 tror jag att jag kände så. Så det var väl mest bara i korta partier alltså. Annars i det stora hela var det nog ok. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj, tycker att det är briljant. Låt, sång ink. text och framförande. Du plockar och rytm-kompar väldigt bra. Jag skulle nog tvärtom föreslå att ha kvar plocket naket i inledningen och lägga till stråken i refräng 1. Tror basen inte synkar 100 låten igenom. Borde gå att fixa. Kanske ha mindre reverb på lead-vox i verserna oxå. Hobbyamatörsförslag 😃 Bra jobbat!

Mvh L 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...