Jump to content
Annons
  • 0

Vilket verktyg rekommenderas för att justera dessa inställningar i på mikrofonen?


Tomas E

Fråga

Har köpt ett stereo-set av dessa. Vad ska man lämpligen använda för verktyg för att justera inställningar för ljudtryck och frekvenskurva? Och så vill man ju inte trycka för hårt heller så att något skadas. Jag tänker spontant att en liten mejsel är det man måste använda, med viss försiktighet. Jag vet däremot inte om man bara ska trycka i sidled eller om man även måste pressa ner lite.

Shure.png.009a154d36e2ac075491396978199b8f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Hej,

du för helt sonika switchen åt det håll du vill ha det. Räcker det inte med nageln använder du en yttepyttemejsel (som givetvis kan skada plasten om du meckar runt ofta och för hårt) men så långt har jag då inte behövt gå och inte heller har jag behövt belasta med något tryck att tala om.

Vänligen,

CHAE

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0
3 timmar sedan sa CHAE:

Hej,

du för helt sonika switchen åt det håll du vill ha det. Räcker det inte med nageln använder du en yttepyttemejsel (som givetvis kan skada plasten om du meckar runt ofta och för hårt) men så långt har jag då inte behövt gå och inte heller har jag behövt belasta med något tryck att tala om.

Vänligen,

CHAE

Tack!

Kommer inte åt med nageln. Får prova med en liten mejsel då, eller om jag hittar nåt likande av plast så är ju det bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
13 minuter sedan sa Tomas E:

Tack!

Kommer inte åt med nageln. Får prova med en liten mejsel då, eller om jag hittar nåt likande av plast så är ju det bättre.

Yep’r precis så.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...