Jump to content
Annons
  • 0

Data-lösningar för att spara projekt, kopior och ha åtkomst var man än är??


red_house_painter

Fråga

Har lite svårt att hitta rätt formulering på frågan men grunden till frågan är att jag inser att jag behöver ha en bättre och hållbarare lösning på hur jag hanterar projekt och kopior än att skaffa fler och fler hårddiskar. Men också samtidigt kunna ha tillgång till alla filer på annan dator/plats. Finns säkert många lösningar (och säkerligen även många svindyra). Är det någon som har styrt upp detta för en själv? Kör ni server, megadropbox eller moln eller har ni precis som jag en oordning med tusen hårddiskar (ofta med samma jäkla projekt i alla för att man är osäker på vilken till slut är rätt för man inte har tid/ork för att dubbelkolla??)

Ett exempel är att jag har min dator med 500gb hårddisk och har många olika projekt som byter plats och när jag ska jobba med en annan dator måste jag ladda ner det från denna, sätta in den på hårddisk och flytta. Sen föra tillbaka det projektet till ursprungsdatorn och göra en säkerhetskopia på en hårddisk. Ni kan säkert förstå att det kan bli fel om man tex ett halvår senare öppnar upp "fel" projekt för att man glömt att man gjort en nyare variant på samma.

Idag är det många hårddiskar, backupdiskar osv men det känns struligt och lite vajsing ibland när man flyttar projekt på 20-30gb åt gången. Eller har allt sparat på samma dator osv.
Ibland inser man när man jobbar i en annan studio att man skulle vilja ha tillgång till en viss fil... Eller ännu värre, att vara i ett annat land och någon behöver ha bounce som ligger hemma. Om man ändå köper ny hårddisk vartannat år kanske det är värt att se över lösning som sparar detta men också gör det smidigare för en. Vad ska man isåfall börja kolla upp? Gärna ett konkret tips då jag är sjukt datorOINTRESSERAD 😎

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...