Jump to content
Annons

Plats att öva piano i Stockholm?


ingmus

Recommended Posts

Hej musiker !!

Jag letar efter ett rum/plats att öva piano i Stockholm. Det finns några musikstudior för band, men det jag vill är bara en plats med ett akustiskt piano / flygel och öva utan att störa någon. Jag behöver träna dagligen och jag vill inte träna på ett digitalt piano/keyboard.

Vet någon någonstans där jag kan träna till låga priser eller till och med gratis?

Tack så mycket för alla tankar !!

Redigerat av ingmus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • ingmus ändrade titeln till Plats att öva piano i Stockholm?
Annons

Det finns många gratis piano'n på Blocket och andra sajter ... leta reda på en torr plats helst med konstant temperatur, typ parkeringshus under gallerian, tunnelbanestation (där kanske du tom. kan tjäna en slant) eller ett hörn i ett oanvänt kontor-lagerlokal, hör med hyresvärden ... fixa bärhjälp och transport ... stäm pianot ... börja spela ... alt. säg till Kommunen att de ska ställa ut några pianon på stan (men det kan dröja, bättre att fixa det själv !

 

funny-homer-1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag visserligen läskunnig och ser att du inte vill träna på digitalpiano, men jag förstår det inte riktigt. Visst, det är inte samma känsla, men jag vill hävda att det finns digitalpianon med acceptabel action för övning. Att kunna öva när som helst i hemmet måste väl vara bättre än att hitta nån lagerlokal med taskig akustik, ställa in ett slitet piano och behöva åka till för att öva? 

Jag rekommenderar youtubekanalen thepianoforever, en pianist som har recenserat många digitalpianon på sin kanal. 

https://youtube.com/user/ThePianoforever

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...