Jump to content
Annons
  • 0

Ljudinterface och thunderbolt till firewire adaptrar...


andie

Fråga

Jag undrar om något här på forumet kan hjälpa mig att hitta en bra adapter till mitt gamla ljudinterface från Digidesign.

Det fungerar bra att använda med min andra temporära lösning att koppla via en inspelningsbox ( LR-16 från Cymantics).

Jag hoppas kunna utnyttja det digitala I det gamla interfacet, den har nämligen en S/PDIF kontakt som jag kan försöka hitta mer hårdvara till.

Så det skulle vara praktiskt att använda det interfacet, med hjälp av en adapter som jag behöver köpa. Jag har en Macbook Pro mid 2014 och en äldre iMac som jag också använder. Det är säkert lugnt att använda interfacet med den gamla datorn, men jag har installerat en legacy version av OS på den, så jag kan inte använda mina nya plugins.

Därför undrar jag vad jag ska tänka på när jag letar efter köpet och efter jag köpt, vilken routing som är bäst för mig med mera?

Hur fungerar det med MIDI etc, och är det överflödigt att använda en adapter för omvandling från firewire 400 > 800 och sedan från firewire > thunderbolt som är det föredragna valet för mig, därför jag saknar möjlighet att använda fler USB-kontakter. Så finns det en adapter för båda omvandlingarna så att säga? Eller är firewire för långt ifrån thunderbolt rent prestanda-mässigt?

Det skulle vara hjälte-snällt av dig att hjälpa mig med detta 😄

MVH // Andreas Löwing

Link to comment
Dela på andra sajter

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...