Jump to content
Annons

You Got Me - Feedback önskas


Recommended Posts

Annons

Gillar inte riktigt att det låter som att sången ligger för mycket ovanpå och lite utanför resten av musiken. Låter som att sångaren står i ett annat rum än musiken spelas upp i. Skulle behövas mera jobb med stereobilden tycker jag. 

Det är mycket stereo på sången, men inte så mycket på musiken. Testa att köra en stereobräddare på musiken bara, så kanske det löser sig. 

Men det är annars en skön 80tals vibe och en låt som jag tror kan bli riktigt bra. Både text och sång passar denna typ av syntpop. Många snygga hooks i den, både i synt riff och i melodi. Sjukt med en refräng som både innehåller en "förrefräng" och en "efterrefräng", som bara består av frasen "you got me". En form i denna låt som Beatles skulle vara stolta över. (med form så menar jag just hur låten är uppbyggd med intro, verser och refränger outro osv).

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tror att detta kan bli bra. Grunden för det finns definitivt. Sången är alldeles för grumlig och dynamisk. Det skulle behöva en genom gång med EQ, och då speciellt i låg mid men även en boost i högre frekvenspartiet. Sen skulle den behöva gå genom IAF två kompressorer. Just för att kontrollera olika saker. Allt detta innan du funderar på reverb. Sången behöver en klarhet först.

 

Men bra jobbat! Kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...