Jump to content
Annons

Whitney Houston - I Wanna Dance With Somebody (William Apelgren Remix)


Recommended Posts

Hej! Jag har gjort en remix av I Wanna Dance With Somebody, eller en helt ny låt snarare, utifrån dry acapellas. Vad tycker du om soundet, arrangemanget, ljudnivåer etc.?

Hör gärna förslag och idéer. 🙂

 

 

I Wanna Dance With Somebody (William Apelgren Remix).mp3

Redigerat av William Apelgren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra sound. Renodla låten och få ihop pusselbitarna. För långt intro.  4 takter ska bort från intro och kortas till 8 innan den rena delen. Bättre lugn del efter rena delen, den med sång! Ev korta av den! Det känns som pusselbitarna kommer fel ibland, jag tror du förstår vad jag menar. Fortsätt jobba!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Borde väl gå att få till tempot på acapellan så att det är samma som i din musik? I de partier där sångfrasen får hänga kvar lite blir det nämligen väldigt svårlyssnat pga två olika tempon som inte lirar ihop. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan sa Fidden:

Borde väl gå att få till tempot på acapellan så att det är samma som i din musik? I de partier där sångfrasen får hänga kvar lite blir det nämligen väldigt svårlyssnat pga två olika tempon som inte lirar ihop. 

Tack! Jag ska lyssna efter det och fixa till det. 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa vstrs:

Bra sound. Renodla låten och få ihop pusselbitarna. För långt intro.  4 takter ska bort från intro och kortas till 8 innan den rena delen. Bättre lugn del efter rena delen, den med sång! Ev korta av den! Det känns som pusselbitarna kommer fel ibland, jag tror du förstår vad jag menar. Fortsätt jobba!

Jag förstår på något vis... Tack för feedbacken! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Jag tycker att arrangemanget funkar men jag tycker inte att det är särskilt bra mixat, många ljud som ligger och bråkar om samma frekvenser. Sen som personen tidigare sa så är accapella inte alls i samma takt som låten, särskilt inte i början.
Men jag gillar hur du har klippt i vocalsen.

Sen när det kommer till att släppa den så kanske du skulle vara lite försiktig med blandannat Spotify. På Spotify så stimmas ju låten och jag antar att du inte har fått vocalsen ifrån Whitney Houstons studio direkt, då kan du möjligen ligga risigt till med copyright lagar och dylikt om du laddar upp låten på en plattform där du kan tjäna pengar på den..
Jag har inte full koll på hur lagen ser ut men jag skulle personligen aldrig skicka in en bootleg remix till Spotify.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...