Jump to content
Annons

Är det här lyssningsbart? (länk till Spotify)


Gäst

Recommended Posts

Annons

Har lyssnat en del på dina ekorr-alster som du postat tidigare och gillar det för att det är så härligt anspråkslöst, nästan naivt. Påminner lite om musik jag lyssnade på under 00-talet, typ blood music. 

Jag tycker hastings by the sea är den klart starkaste låten av dem jag lyssnade på.

Ibland känns det för mycket billig casio-synt, tror det kan vara stråkarna som gör det. Och ibland trummorna.
Detta bidrar dock till en del av den där unika känslan som du har. Men det är en balansgång att få det att funka. Bitvis lyckas du, exempelvis i låten jag nämner ovan, men ibland blir det lite för mycket. 

För mig är det absolut lyssningsbart, i all sin konstighet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

tack, kul du lyssnat,

ja 'konstigt' är positivt för mig, liksom 'naivt',..ska kolla upp blood music,..

ja om man hade lite bättre grejer på sin dator, fast stråkarna ska ju va BBC symphony orchestra, varför låter de inte som dem då, haha..  inte casio, men en liten microKorg har jag, gitarr o bas från en leksaksaffär, det kanske spelar in? :0. Ibland funkar det, ibland inte. Skönt å höra det går o lyssna på det i alla fall, fast det låter säkert annorlunda hos andra än i min hemstudio, med betoning på "hem"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...