Jump to content
Annons
  • 0

Konstig hemmareceiver-högtalar kontakt, Sony, nån som vet vart man kan köpa?


Martin

Fråga

5 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Det där är nog Sonys alldeles egna kontakter (Sony DAV Home Cinema System Speaker Cable). Finns i olika färger beroende på höger/vänster/fram/bak/etc. Ingen aning om var du kan köpa dem i Sverige, men finns på ebay/amazon etc.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Hade gärna lånat ut mina, men när jag kollade min gamla sonystereo i förrådet såg jag att mina kablar sitter fastlödda i högtalarna. Rätt kontakt i andra ändan dock. Går säkert hitta som oioioi skriver, även om inte heller jag lyckas hitta nåt i sverige när jag snabbgooglade. 

Gissar att det funkar att löda direkt på, högtalarkablar brukar inte vara någon raketforskning 🙂

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
2 timmar sedan sa pme:

Är det inte en molex kontakt?

Inte omöjligt, men jag jämförde sony-varianten med kontakten mellan PSU och grafikkortet i datorn, som jag gissar är en molex-standard. Högtalarkontakten är definitivt större per anslutning och längre mellanrum mellan anslutningarna. Finns säkert andra molex-standarder som stämmer bättre. Hittar man bara hyfsat rätt kan säkert två st singel-kontakter funka alldeles utmärkt. 

Edit: kolla i några second-hand butiker, brukar alltid stå nån halvgammal sony-stereo där. Har de många kanske de låter dig plundra kablarna 🙂

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...