Jump to content
Annons

Alexander Paul - Evelyn


Recommended Posts

Annons

Skön låt och helt ok mix. Skulle vilja få upp basen lite i mixen bara. Känns om att det finns mycket energi i den energin som försvinner lite i denna mix. Men den behöver bara lyftas fram lite grann, så ingen tok stor justering.
Tror att det skulle få lite mera "tyngd" och "djup" i en annars luftig och behaglig mix. Eventuellt att du håller tillbaks den lite på det instrumentella mellanpartiet med gitarrsolot på. Ett tips kan ju vara det gamla tricket att när man sänker ljudet på låten så är basen och trummorna det sista som ska sluta höras utav instrumenten. (Har man sång eller vissa soloinstrument på just det stället man testar att sänka ljudet på, så är det ju ofta naturligt att dessa försvinner efter bas och trummor dock. Så det är en sån där regel man kan tumma lite på. Vad nu en sådan tumregel heter. ) 

Men ljudbilden du fått till här har mycket hjälp av den snygga stereobilden med, så det kan kanske vara att höja basen för mycket med den gamla slitna regeln. Men kanske värt att testa ändå? 

Stereobilden är sjukt snygg tycker jag. Rösterna är välproducerade och låter naturligt man hör sångarnas egna känslor och man får ta del av ett väldigt intimt möte mellan dem, utan att det känns musikalteater, vilket ju bara passar i just musikalteater. Körerna är sjukt snygga med. Sjukt snygg stereobild på dem. 

Tycker det låter countryblues eller kanske countryrock om detta. Sa jag att jag gillar stereo bilden du fått till? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedback! Har fått hjälp med att mixa, men mixen är delvis baserad på min input (framför allt är sången i refrängen mer framträdande nu). Tänkte inte så mycket på basen själv, men fick samma feedback av en annan så det ligger säkert något i det. Tror det handlar mycket om att jag måste lära mig att urskilja olika spår och vad som gjorts/bör göras med dem. Är ju mest intresserad av/delaktig i låtskrivandet och där har jag märkt att jag börjat tänka på ett helt annat sätt när jag lyssnar på musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...