Jump to content
Annons

Är du en mentor inom musik? Jag vill lyckas!


Effes

Recommended Posts

Hej jag heter Fabian och älskar att skapa musik! Min stora dröm är att bli artist och det så fort som möjligt! 

 

jag pluggar till låtskrivare när det inte är sommarlov men behöver mer input och från någon som kanske gått samma väg som mig? 
 

jag håller på att lära mig piano, jag sjunger bra och är duktig låtskrivare , vill verkligen utvecklas och få lyckas!

ibland sitter jag fast, och det skulle vara bra att kunna bolla med någon om låtar, vägen framåt och hur jag kan gå tillväga med låtar och för att bli artist få ut min musik. 
 

Så därför letar jag efter en mentor inom musik och musikskapande!

jag har lite låtar på soundcloud som finns att höra, det är elektroniskt och ibland väldigt fint och ibland lite tuffare 

https://soundcloud.app.goo.gl/qnpqHXZHEHLpmq379

Med Vänlig Hälsning Fabian 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej.

Ska du lyckas behöver du få en manager också. Någon som älskar hur du låter och det du gör. Du behöver någon som öppnar stängda dörrar så att du når ut med din musik.

Att man kör fast är inget konstigt och något man lär sig med tiden att ta sig runt. Att någon skulle hjälpa till med det utan att få betalt, har jag svårt att se.

Lycka till.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade på din låt på SoundCloud och tycker att du kan kanske bli något ifall du övar. Sångare tror jag dock inte är din bana men att ta in andra att sjunga kan nog vara en bra lösning på det. I detta stadiet tror jag inte att du kommer finna en manager av värde utan jag tror att du först behöver komma till en "högre nivå" inom din sång, ditt låtskrivande samt mixning. Mixningen och låtskrivandet är det "inget fel på" men det tilltalar inte så mycket som låtar med mer variation, mindre klichéaktiga melodier samt intressantare mixning gör. Detta arbetar du på nu när du går din utbildning så kanske tar det inte allt för lång tid innan du når högre nivå.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, lyssnade på låten och tycker att de lekfulla tonerna skulle kunna bli en sommerplåga ... är dock inte min typ av musik, då jag hört för mycket av sådana.

Jag upplever din röst som lite sissodär ... inte direkt dåligt, mycket bättre än min, men du sjunger mer från halsen

än från mun, det blir lite tunn, kraftlös, utan volym, lite gnälliga toner ... sånglektioner rekommenderas.

Sen har jag den bestämda åsikten att du borde ingå i et band, där kanske flera sjunger, du är en tillgång.

Idag, med nätet, behöver man inte längre förlita sig på en mentor, det finns snarare för många 😉

PS ett litet tips, låtar med storrytelling som inte är rap och låttexter som inte handlar om kärleksrelationer eller förlorade sådana, finns det färre av ... det borde kanske finnas fler ...

 

action consequences.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ett första tips är att lyssna även på de råd du får som låter som dålig kritik, men strunta i en massa kommentarer som bara går ut på elaka one-liners, utan något konstruktivt i sig alls. Genom åren har många blivit slaktade i detta forum, men ändå kunnat få hjälp av vänliga själar att faktiskt bli bättre på det de sysslar med inom musiken. Så lycka till! 

Tycker att du ska börja med enklare sångövningar för att öva upp din tonsäkerhet. Spelar du piano så kan du ju öva genom att spela några toner i taget och sedan sjunga dem. Testa först att bara spela på de vita tangenterna och lär dig den skalan hyfsat. Sedan så kan du testa att sjunga alla tonerna i de ackord som du spelar.

Tyvärr så ligger sången och beatet i olika tonarter och det blir ett svajigt resultat i det demo du hade där.  

Men jag kan höra att det finns något som skulle kunna blir bra, men det kommer kräva mycket självkritisk lyssning och en hel del övande för att hitta rätt i tonart och skalor. 



 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag har tagit upp musikskapandet igen efter legat i dval https://xender.vip/ a under många år och släppte nyligen en låt som gått relativt bra då jag inte hade några förväntningar.

Mitt band släppte några singlar i slutet av 80-talet oc https://nox.tips/ h har nu blivit taggad igen.

Jag letar efter någon som kan sjunga då mitt egna skrålande inte är mycket att ha 

Min genre är 80-tals inspirerad synthpop med massa ideer på lager.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...