Jump to content
Annons
  • 0

Fråga ang pro tools?


Gäst

Fråga

Är det fortfarande så att jag måste ha en hårdvara för att kunna köra detta program ? Samt behöver jag någon slags fysisk nyckel tex USB sticka varje gång jag startar programmet eller sköts det via mjukvara ?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
40 minuter sedan sa punchline82:

Är det fortfarande så att jag måste ha en hårdvara för att kunna köra detta program ? Samt behöver jag någon slags fysisk nyckel tex USB sticka varje gång jag startar programmet eller sköts det via mjukvara ?

Med hårdvara menar du ljudkort hoppas jag? Svar nej, men det underlättar vid större projekt och mångas pluggar eller spår.

Vet inte hur det är med PT men Cubase behöves sticka när man kör fullversion och inte "Lite" eller typ "Artist".

Litet svar men hoppas det hjälper lite. Andra medlemmar har bättre koll.  Vet att många använder just PT😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Det jag menar är kan jag köpa och ladda hem pt även fast jag har ett annat ljudkort ? Har för mig för länge sen att man var tvungen att äga nåt från m-audio eller nåt för att kunna köra programmet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
pme (oregistrerad)
1 hour ago, punchline82 said:

Det jag menar är kan jag köpa och ladda hem pt även fast jag har ett annat ljudkort ? Har för mig för länge sen att man var tvungen att äga nåt från m-audio eller nåt för att kunna köra programmet. 

Det gäller nog forfarande om man kör ProToolsHD. Vill man ha andra omvandlare så behöver man en HDX adapter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...