Jump to content
Annons

Kritik önskas


Recommended Posts

Skulle vara jätteglad om jag fick litet negativ och dekonstruktiv kritik på detta spår.

Tar bara cred för arr och instrumntprestationer samt mix/master (dock ej trummor som är midi från toontack). Acapella från looperman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah, jag är ju sjukt negativ och nedbrytande, detta är ett jobb för mig 😄

Närå, låter ok. Basen är lite otajt och arret känns lite daterat. Nästan att det passerar gränsen för dansband, men om det känns jobbigt kan jag lägga mer betoning på nästan. Tillsammans med den mer modernt ljudande acapellan blir det en lite intressant kombination som jag tror jag gillar en hel del. 

Innan gitarrsolot känns det som att sången halkat snett. Ett tag funkar det, för den hamnar i baktakt istället, men i sista stroferna innan solot tappar du mig. 

Solot i sig, där skulle jag satsat på en tydligare och enklare melodi. Färre toner helt enkelt. Och en stämd gitarr. Men det är bara jag. 

Munspelet, om det nu är ett munspel, låter inte alls som ett munspel. Är det ett munspel? Kan vara en orgel som spelas med munnen också. Hur fan gör man det? Skulle plockat bort tremolon och disten på den, renare ljud. Eller ersatt med ett munspel. 

Ja, sådär. Nu fick du några lyssningar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack för din kritik. Jag ska titta på allt det där, speciellt det där med nära baktakt.

 

(Jag bryr mig inte så mycket om antalet spelningar, jag får ändå inte så många hur jag än bär mig åt 🙂  .)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...