Jump to content
Annons
  • 0

Gamla mikrofoner


Dubbelslaget

Fråga

Jag har ärvt ett par gamla mikrofoner från min morfar. En Turner Crystal 22x och en F&h Schumann MKS 3.  Båda verkar fungera men det blir ett väldigt svagt och tunnt ljud. Jag måste höja volymen väldigt mycket för att få ut något. 

Jag har en sladd med telehane i ena änden och någon märklig gammal kontakt i andra som passar till mikrofonerna. Jag vet inte om det är mikrofonerna eller sladden som inte är riktigt som det ska, eller alternativ båda delar. Finns här någon som har något bra tips på hur jag kan få igång dem? Om det finns några såna sladdar/kontakter att få tag på nu för tiden? 

Mickarna är väldigt snygga men jag vet inte om det är något att lägga massa pengar på. Om det är något att ha ljudmässigt. 

IMG_20210523_194146.jpg

IMG_20210523_194134.jpg

IMG_20210523_194123.jpg

IMG_20210523_194038.jpg

IMG_20210523_194055.jpg

IMG_20210523_194100.jpg

Redigerat av Dubbelslaget
Link to comment
Dela på andra sajter

6 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Enligt kompisen så är mittstiftet på översta bilden signal och skruven är jord. Om du har originalkabeln så kan du nog mäta med ett mätinstrument om det är sladden eller micken som inte funkar, eller med en kabeltestare. 

Mickarna betingar inget större reellt värde, men Turner-micken är, precis som några skrivit redan, väldigt sjyst på munspel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...