Jump to content
Annons

En ny skiva med Den Lilla Ekorren


Gäst

Recommended Posts

här är lite ny musik, vad sägs om den? antagligen bryr sig ingen, men man vet ju inte

Duger skiten nåt till, undrar man ju när man gjort nåt..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriver medans jag lyssnar. 

Tycker låtarna i sig verkar hålla måttet, iallafall bitvis. De saknar dock ibland struktur eller håller ibland på onödigt länge. 

Sången svajar lite, men på ett charmigt sätt. Väljer att tumma upp den. 

Det brister lite på mix och arr, blir lite spretigt och mycket reverb. Takten blir ibland så diffus att inte ens den som spelar verkar ha en susning om vad som händer. 

Men bitvis är det riktigt vackert. Exempelvis slutet på dream of light, när sången återkommer en sista gång. 

Efter ett tag tappar jag intresset lite, eller så orkade jag inte ta in alla intryck från alla experimentella inslag. Din sång har plötsligt ersatts med etno-samplingar? Varför, tänker jag. 

Sen en tydlig paus och en sång som återkommer. Med lite improviserad pianoklink och syntgitarr som inte riktigt harmoniserar i versen. Kaos. Reder upp sig nån refräng, sen trasslar det till sig igen. Somewhere along the line är jag på nu. 

Tänker att detta är ju som abstrakt konst. Hittar fina delar av de flesta bilderna som presenteras här. Men helheten förstår jag nog inte riktigt. Förutom kanske slutspåret, den kändes fin som helhet. Kanske har jag vant mig vid formatet vid det här laget. Ja, där hittade du fram. 

3 av 5 kan du få. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

tack , vad kul att få respons!

håller med om det mesta, som att det kan bli rörigt ibland, önskar jag hade förmågan att strama upp det hela!

Bra att nån låt funkade som helhet.

kanske ska jag börja måla tavlor istället, eller börja meta

ha det fint~ulf

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...