Jump to content
Annons

Hej, skulle uppskatta lite kritik på en EDM låt.


Recommended Posts

Hej, jag skulle uppskatta feedback på låten nedanför (i sin helhet). Undrar även vilken build-up i låten ni skulle föredra. Om någon vet en acapella som kanske kan passa till låten så tveka inte att höra av er! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej

Cool låt, vet inte hur länge du har producerat, men det känns som att det är många instrument där du borde equa bort allt under 100 eller 200hz för att få bort det mullriga som inte behövs. När melodin kommer in, så känns det som basen tar över din melodi.

01.44 , så kände jag att kanske övergången skulle vara lite mer soft, den kändes ganska abrubt, kanske att du kunde ta med något element från choruset till breaket så det känns mer som en naturlig övergång.

Vet inte riktigt om det är pianot eller din din noise fx som känns som det är boostat mycket i runt 10k hz.

Sorry om det låter kritiskt, men det är var jag upfattar iallafall, som saker du kan tänka på tills nästa låt. Tror ändå det viktigaste är att varje element får "prata" för sig själv, o ge rum för annat så det inte händer för mycket på en gång.

Introt är bra tycker jag, bra piano 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena, tack för ett välutvecklad svar! Har väll producerat seriöst i cirka ett 1 år. När du nämner menar melodin, menar du då i droppet eller fortfarande i introt?

Bra att du poängterade där vid 01.44, hade mer eller mindre missat det. Tack för feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Zimon:

Tjena, tack för ett välutvecklad svar! Har väll producerat seriöst i cirka ett 1 år. När du nämner menar melodin, menar du då i droppet eller fortfarande i introt?

Bra att du poängterade där vid 01.44, hade mer eller mindre missat det. Tack för feedback!

Jag tänker runt 1.19 när droppet kommer, vid builduppen känner man att nåt ska komma, o sen är det som basen äter upp resten av melodin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...