Jump to content

Magic Woman (feedback) nu klar

Recommended Posts

Hej! 
Jobbar på med låtar än hit och än dit. Är synnerligen kreativ 😊. Det här är den senaste. Söker feedback på ljudbild, arr och framförande. Provade att göra en enkel video i iMovie. Låten är en funkig rockvals och inspelad i reaper. Trummor Ulf Lundmark och övrigt jag.

kom med tips och förslag på ändringar.

Ingen aning hur ljudet komprimeras i iMovie, tyckte det lät liiiite skumt. 

edit: nu färdigmixad och släppt på Spotify 😃

Edited by slejnard
La till slutprodukten
  • Gilla 1

Hello Sleynard. Kollade in videon på YT igår på Tv:n, lät bra i både TV:ns högtalare och 99:kronors lurar. Lyssnat nu i KRK-monitorer och 999:kronors lurar och det låter ännu bättre. Ett trevligt rum att vistas i, inte bara i tre minuter.

• Tack! 1

Kolla in COLIN CROSS YT-kanal "The band guide", han använder visserligen Garageband men hans trumidéer är användbara i vilken DAW somhelst. Eller har du en Revox? 🤨

• Tack! 1

Jag tänkte jämföra med YT-videon men YT meddelade att jag redan spelade den så du har väl laddat upp den nya mixen? Alltså, det låter skitbra i laptophögtalarna (jag har knappt stigit upp). Brett&Fett. Proffsigt helt enkelt.

• Tack! 1

Hej Slejnard. Mera basregister i dropboxkvinnan vilket gynnar trummorna men det tar bort lite av "ljuset" som finns i YT-versionen. Det där tycker jag är svårt, att få tryck i lo-end utan att rubba ett klart mellanregister. Har du nåt tips så berätta. Båda versionerna är bra och är det inte en smaksak? Vissa av oss (jag t.ex.) är förtjusta i elgitarrer som går i bredd på trottoaren så alla andra får kliva åt sidan. Jag har "mastrat" en CD åt en vän som är gammal proffstrummis - en livekonsert där han spelar trummor - fick han bestämma allt skulle skulle det bli en drum'n'bass-version. Jag ska lyssna i monitorer när grannarna sovit färdigt. Lurar är förrädiska.

• slejnard changed the title to Magic Woman (feedback) nu klar