Jump to content
Annons

Magic Woman (feedback) nu klar


Recommended Posts

Hej! 
Jobbar på med låtar än hit och än dit. Är synnerligen kreativ 😊. Det här är den senaste. Söker feedback på ljudbild, arr och framförande. Provade att göra en enkel video i iMovie. Låten är en funkig rockvals och inspelad i reaper. Trummor Ulf Lundmark och övrigt jag.

kom med tips och förslag på ändringar.
 

Ingen aning hur ljudet komprimeras i iMovie, tyckte det lät liiiite skumt. 
 

edit: nu färdigmixad och släppt på Spotify 😃

 

 

 

Redigerat av slejnard
La till slutprodukten
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hello Sleynard. Kollade in videon på YT igår på Tv:n, lät bra i både TV:ns högtalare och 99:kronors lurar. Lyssnat nu i KRK-monitorer och 999:kronors lurar och det låter ännu bättre. Ett trevligt rum att vistas i, inte bara i tre minuter.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hello Pär Nord! Tack så mycket. Bra att det låter bra 😊 . Har skruvat en hel del på trummorna i denna låt och tyckte det var svårare än vanligt att få till ljudet. Ska se om det går att få till lite bättre men den här får ligga till sig så länge. Tack återigen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte jämföra med YT-videon men YT meddelade att jag redan spelade den så du har väl laddat upp den nya mixen? Alltså, det låter skitbra i laptophögtalarna (jag har knappt stigit upp). Brett&Fett. Proffsigt helt enkelt.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Slejnard. Mera basregister i dropboxkvinnan vilket gynnar trummorna men det tar bort lite av "ljuset" som finns i YT-versionen. Det där tycker jag är svårt, att få tryck i lo-end utan att rubba ett klart mellanregister. Har du nåt tips så berätta. Båda versionerna är bra och är det inte en smaksak? Vissa av oss (jag t.ex.) är förtjusta i elgitarrer som går i bredd på trottoaren så alla andra får kliva åt sidan. Jag har "mastrat" en CD åt en vän som är gammal proffstrummis - en livekonsert där han spelar trummor - fick han bestämma allt skulle skulle det bli en drum'n'bass-version. Jag ska lyssna i monitorer när grannarna sovit färdigt. Lurar är förrädiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • slejnard ändrade titeln till Magic Woman (feedback) nu klar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...