Jump to content
Annons

Äntligen snart studiobygge!


bennytone

Recommended Posts

Hej allihopa!

Nu börjar det närma sig... är i planeringsfasen för mitt studiobygge och får väl tillgång till lägenheten nu i helgen eller början av nästa vecka!
Har tittat en hel del på här på forumet ang akustikbehandling osv, och då också på alla era grymma byggen!

Jag har fastnat för ”adrumdrums” koncept pga utseende, mobilitet och vad jag hoppas grym funktionalitet, så jag har bestämt mig för att gå all-in på det. 
Det var ju en hel del diskussion ang mätningar i den tråden, så jag tänkte att eftersom jag varken sett eller hört nån verkligen bygga efter ”adrumdrums” pdf, så får jag väl ordna lite mätningar så vi alla får se hur bra det blir...

Allt läsande om akustikbehandling på alla dessa forum skapar ju en hel del frågor också...

Bifogar ett par skisser på rummet jag kommer använda. Den första är som ni ser bara det tomma skalet och den andra har jag ritat in basfällor, absorbenter och moln(vilket det kan  bli flera av närmare dörren). Det kommer fler noggrannare ritningar, jag är lite kass på sketch-up tyvärr, men ska försöka ge mig på det också.

Väldigt mycket handlar om symmetri, har jag noterat. 
Handlar det om rummet i helhet eller bara främre delen, med tidiga reflektioner?!

För som ni kan se har jag en köksdel direkt till höger när man kommer in i rummet. Måste jag matcha vänster sida med något, typ nåt skåp, som jag gjort i skissen med absorbenterna?!

Eller kan jag typ ”glömma” symmetrin i bakre delen av rummet och bara absorbera och diffusera där?!

Tror ni att basfällan vid köksdelen i mitten av rummet kommer att funka där ensam eller behövs det en på motstående väggen då också?!

Jag tror jag börjar där, börjar förvirra mig själv här snart!

Tack på förhand allihop!

 

Mvh Mike 

AC8FE306-401D-460B-8FED-4C5AD2DA48FD.jpeg

AAFA3605-AD90-457E-AF59-E56D604003FA.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...