Jump to content
Annons

Spela in mixtape. Från vinyl till kassett?


Gäst

Recommended Posts

Jag tänkte jag skulle spela in ett klassiskt mixtape och skicka till en kompis. Det var ett tag sedan och jag lyckas inte få det att fungera. Jag använder mig av två Technics 1200 och en Gemini MX 2200 mixer samt förstärkare och kassettdeck. Jag har kopplat mixern till AUX1 och kassettspelaren till AUX2. Det borde väl bara vara att spela skivorna och trycka på rec tänkte jag men jag får det inte att fungera. Vad har jag missat? Jag vill spela in direkt till kassett så det är inte aktuellt att spela in det först till datorn. Tack på förhand!

Redigerat av Perek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Gäst ändrade titeln till Spela in mixtape. Från vinyl till kassett?
Annons

Vad har skivspelaren för utsignal? Är det sådan där svag signal som behöver RIAA-förstärkare? (Eller har mixern inbyggd RIAA-förstärkare?)

Koppla in hörlurar i mixern och kolla om du kan höra bra skivspelarljud.

Sedan ska signalen till kassettdäcket sitta på en utgång, inte på AUX2 som antagligen är en ingång.

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för påminnelsen ! Jag ska plocka fram alla mina mixtapes från 80' och 90' talet och spela dem igen på väg till och från jobbet ... jag kör en gammal men tydligen mycket lyxseriös utrustad Skoda, den har Kassettspelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...