Jump to content
Annons

Nu finns mitt concept album 'DELIRIUM' på alla digitala streamingtjänster!


Terror

Recommended Posts

Efter mycket om och men så har jag äntligen släppt mitt första helhjärtade försök till ett concept album i sann progrock-anda. 
Skivan är skriven, inspelad och mixad av mig, samt masterad av Joel Wanasek. Kom gärna med lite kommentarer eller tips på vad jag kan förbättre till nästa skiva! Måste träna mer på leads, då solon ej är något jag är speciellt duktig på..

 

Spotify: 

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
18 timmar sedan sa Terror:

Så trevligt! 🙂 Glad påsk på dig!

Glad påsk! 
Det låter jättebra. Skön stämning. Det märks att du lagt mycket tid och energi på detta projekt. Tvärtemot vad du själv säger så gillar jag dina solon också. Låter smakfullt och passande! 👍 Riktigt bra jobbat med både framförande och produktion. 

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, slejnard said:

Glad påsk! 
Det låter jättebra. Skön stämning. Det märks att du lagt mycket tid och energi på detta projekt. Tvärtemot vad du själv säger så gillar jag dina solon också. Låter smakfullt och passande! 👍 Riktigt bra jobbat med både framförande och produktion. 

Åh! Tack så mycket! 🙃 Gällande solon, så vill jag ju bli bättre. Än så länge så får man hålla sig till de enklare melodierna. Så man blir ju lite låst på något sätt då man inte kan shredda loss ibland. Nu är jag inget fan av 100% shredd, men en skön blandning vore kul! Nästa gång kanske! 

 

Tack för att du lyssnade! 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter finemang! Mer shreddande behövs inte enligt min mening. Behåll din känsla. Här finns fin känsla i komponerande mot melodi och innehåll. Lyssnade även på din samarbetssingel från 2020 med Patrick, riktigt bra. Bra jobbat med temaplattan. Jag som prognörd och enveten musikskapare av temasaker vet hur mycket meck det är med komponera, mixa, dittan och dattan för att få ihop sådant här när man är den drivande parten.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/5/2021 at 9:34 AM, Growingart said:

Låter finemang! Mer shreddande behövs inte enligt min mening. Behåll din känsla. Här finns fin känsla i komponerande mot melodi och innehåll. Lyssnade även på din samarbetssingel från 2020 med Patrick, riktigt bra. Bra jobbat med temaplattan. Jag som prognörd och enveten musikskapare av temasaker vet hur mycket meck det är med komponera, mixa, dittan och dattan för att få ihop sådant här när man är den drivande parten.

Tack för de fina orden 🙂 De värmde!

Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)

Detta är riktigt bra!! 🥰 Spontant, det bästa och fräschaste i genren på länge oavsett artist!

Ska lyssna igenom detta ordentligt några gånger innan jag skriver mer, men jag kan redan säga att detta är bland de bättre produktionerna jag har hört i DoItYourself-svängen!  Håller också med övriga att det är utmärkt spelat! Fokus på arr, teman och komposition blir bättre och tydligare utan shreddande! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter riktigt bra.  Rent och bra separation och bra kvalitet överlag.
önskar också som någon sa tidigare att det fanns sång nånstans, men oavsett så är det riktigt skön lyssning. 
Riktigt bra jobbat. Du kan vara stolt över detta. 
Fråga:  Ang Mastering. Hur stor skillnad, förutom db-nivån, upplevde du att det gjorde och hur märkte du skillnaden, jämfört med din slutmix? 
 

edit:  solot i hurricane.  🙏

Redigerat av Nbient
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...