Jump to content
Annons

Problem med ibanez rg350dxz


Metal

Recommended Posts

Hej! 

Jag har ett problem med min elgitarr. 

Jag har svårt att palm mjuta ståendes när jag spelar t ex battery av metallica eller något snabbt. Dem har problemen har jag inte när jag sitter ner så går det bättre. Men det konstiga är att jag inte har haft dem här problemen tidigare. Förut tyckte jag att jag har varit duktig på elgitarr

Men den senaste tiden så har jag tvivlat på det. 

Jag har nämnt att jag slår i den mittersta singlecoil pickupen när jag spelar, finns det en chans att det är därför? För jag tröstade att spela en les Paul på skolan och det fick så mycket lättare för strängen var långt ifrån pickupen. 

Jag har planerat att köpa en esp ec 401 men om problemet beror på att det är min teknik som är fel så kanske det är bäst att vänta. 

 

Om det spelar någon roll så har jag spelat elgitarr i 4 och ett halvt år. 

 

Mvh. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Hej. 

Jag har sänkt mitten pickupen helt och hållet och höjt bridge pickupen men nu känns det jätte svårt att spela. Jag slår inte i något när jag spelar men det känns allmänt svårt. Framförallt att spela snabbt som metallicas snabba låtar. Kan det vara att man behöver höja sadeln? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde definitivt inte bli svårare.  Stränghöjden är ju desamma.  Sadeln bör du inte röra u första taget,  kan vara inställning av stallet eller dragstången.

 

Om det är svårt att spela snabba låtar kan det ju vara gitarristen det är fel på🙄😎😋

 

Men allvarligt talat,  om det inte rasslar om strängarna när du lirar och stränghöjden inte är åt helvetet så är det inte gitarren det e fel på.

Låter mer som om  ditt sound är fel. Då kan det vara svårt att få det tryck och "edge" i ljudet vilket upplevs som snabba låtar är svåra att spela.  High end, vass dist och urgröpt mid är ett bra riktmärke för Metallica!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...