Jump to content
Annons

Hur säljer man låtar?


Annsy

Recommended Posts

Jag har sedan jag var liten skrivit texter och melodier men har genom livet haft perioder av mer och betydligt mindre intresse för detta. Mitt största problem är att jag hör så mkt hur det ska låta i mitt huvud men att sedan få fram det via musik och dator är så svårt...

jag har nu gjort några av mina låtar med garage band men vill egentligen inte alls att de ska låta så som de gör...det jag kan är liksom skriva själva text och melodin men inte skapa själva musiken! Det jag nu vill är ändå att prova ”sälja” mina låtar eller samarbeta med någon. Som är grym på att ”skapa” själva musiken! 
Var kan man skicka sina låtar? Behöver tips:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ballder är ju alltid vackert ,  pop är inte min grej direkt🙄

Är det akustiskt/2 instrument/ orkester du är ute efter?

Någon låt eller  flera du kan nämna som referens så jag vet lite mer vilken stil du är "ute efter" ?😉🤗

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du funderat på att skänka dina låtar till allmänheten för att njuta av eller bygga vidare på ?

Visst vore det härligt med inkommande cash, och kanske att bli kändis, men med tanke på hur många som försöker numera göra samma sak blir sannolikheten att det händer i verkligheten mindre och mindre.

Och är det nu så att dina skapelse är fantastiskt och enastående så kommer allmänheten nog höra av sig till dig ...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...