Jump to content
Annons

Vad ska jag fylla ut med? Tacksam för feedback.


Recommended Posts

Annons
3 timmar sedan sa Lunaspice:

Hej!

Skulle gärna vilja ha lite input på den här låtidéen. Är gitarrist i botten och skulle gärna vilja få in det på nåt sätt men saknar helt idéer. Tipsa gärna!

 

Go sjutakt, kunde behöva lite leadmelodier på? Och bas. Gillar låtidén mycket, lite Emerson, Lake and Palmer över det hela😊

 

 

 

 

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Peter Roos:

Är lite ringrostig, men....övningsdag på basen idag ändå. Så här kommer lite basimpro. Svårt att följa pianobasen, kanske behöver plockas ut på bas också, men den var lite för snabb för mig just nu;-)

Mycket smakfullt! Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan sa Lunaspice:

Mycket smakfullt! Tack!

Vassågod! Det var bara ett av 4-5 baspålägg jag gjorde, så man skulle kunna få en ide´om hur  man skulle kunna göra. Ju mer jag spelade den desto mer tyckte jag att basen skulle följa ackorden i pianot i rytmik där i början - alltså bara markera i hop med pianot i början, men det blir en annan senare version kanske:-) Cool låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fuskade lite som keyboardist också, heh heh. Inspirerande låt faktiskt, det är bara att jamma på. Synthen är Sylenths Gemini-lead. Min Sandberg-bas är kört genom en Darkglass Vintage Deluxe på en kanal parallellt med en annan kanal som har MXR Dynacomp Mini kompressor, och Darkglassen är kanske lite för "hårdrockig.

 

01 LunaSpaceSevenwithLead.mp3

Redigerat av Peter Roos
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...