Jump to content
Annons

första remix - Jag behöver din åsikt


Santi (oregistrerad)

Recommended Posts

Santi (oregistrerad)

Hej

Som med temat behöver jag feedback på min remix, särskilt från erfarna användare och en övergripande utvärdering av. 🙂

 

 

 
 
Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker du behöver separera basgången och kicken betydligt mer. Problemet blir väldigt tydligt om du tillfälligt skär bort allt över 170 Hz och bara lyssnar på basregistret i låten. Kicken/dunket uppfattas bara på enstaka takter, i övrigt hörs enbart basgångens muller.

Du har en fin snärt på kicken i mellanregistret så det låter säkert bra i telefonhögtalare och mindre system, men på ett större system eller i en klubb gör det sig inget bra.

Jag skulle provat:

Hårdare sidechain på basgång, kanske till och med ashård.

Se till så inte kick och basgång ligger i samma frekvensområde (behöver du verkligen sub i basgången hela vägen ner till 40-50 Hz? kanske extra hård sidechain inom detta frekvensspann?)

Se över kickens karaktär, behöver den mer kropp runt 200-600 Hz för att sticka ut mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Santi (oregistrerad)

Alla låtar av Avicii, Kygo, Nicky Romero etc. har en stark spark i förgrunden och här håller jag med om att det inte är så. Detta måste korrigeras. Basen är för stark och som du nämnde är den bra för en telefon eller bärbar dator, men även att spela den på bilhögtalare försvagar sparken och melodilinjen försvagas. Alla dina råd är mycket värdefulla och jag kommer att använda det för att förbättra låten. Jag kommer att ändra ämnet lite och jag har en fråga till dig, hur du utvecklar din egen stil / ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Santi (oregistrerad)
3 hours ago, candybag said:

Tworzę własne dźwięki. Czasami spędzam wieczór na tworzeniu nowych dźwięków i poprawek i zapisywaniu ich na następny utwór.

Menar du synthesizer och rytm eller båda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Santi (oregistrerad)
15 hours ago, candybag said:

Obie nie lubią pętli ani presetów 🙂

Snälla utveckla din tanke eftersom du fick mig intresserad av att skapa nya ljud

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...