Björn Olsberg 264 Posted February 22 Share Posted February 22 Den minst sagt betydelsefulla franska duon Daft Punk är upplöst efter 28 år, vilket de illustrerar i det 8 minuter långa klippet Epilogue. Link to post Share on other sites
vayzeria 64 Posted February 23 Share Posted February 23 Trist! Inte min genre, men dom har gjort mycket bra musik och inspirerat många. 👊🤟😎 Link to post Share on other sites
Björn Olsberg 264 Posted February 23 Author Share Posted February 23 Precis, oavsett vad man tycker om deras musik så går det inte blunda för deras betydelse och hur många de har inspirerat. En duo som jag tror det kommer refereras till under lång tid. 1 Link to post Share on other sites
pme 156 Posted February 23 Share Posted February 23 Det är ju en nödvändighet för att kunna göra en reunion om ett par år. Link to post Share on other sites
Björn Olsberg 264 Posted February 23 Author Share Posted February 23 Haha, ja, vi får väl se. Jag tror tyvärr de är mer långsiktiga i sina beslut än så. Link to post Share on other sites
pme 156 Posted February 23 Share Posted February 23 7 minutes ago, Björn Olsberg said: Haha, ja, vi får väl se. Jag tror tyvärr de är mer långsiktiga i sina beslut än så. De kommer nog också komma på att de behöver pensionsspara för eller senare. Link to post Share on other sites
slejnard 450 Posted February 23 Share Posted February 23 Tråkigt! Gillar ljudbilden de fått till. Få se om det blir solokarriär nu. Daft och Punk! 😄 Link to post Share on other sites
red_house_painter 33 Posted February 23 Share Posted February 23 2 hours ago, pme said: De kommer nog också komma på att de behöver pensionsspara för eller senare. Hahaha 😂 jag tror det är luuuuuugnt 😎 Link to post Share on other sites
Jayway 36 Posted February 23 Share Posted February 23 ’De var misslyckade indierockkillar (vars första band Darlin’ sågades i Melody Maker och avfärdades som ”daft punky trash”) som nyfiket bytte ut gitarrerna mot trummaskiner och samplers’ Hatten av för att utvecklas musikaliskt hela livet - och kul detalj om varifrån namnet kom. 🙂 https://www.dn.se/kultur/nicholas-ringskog-ferrada-noli-daft-punk-kommer-alltid-att-ha-legendstatus/ Link to post Share on other sites
Björn Olsberg 264 Posted yesterday at 04:33 PM Author Share Posted yesterday at 04:33 PM Som en hommage till Daft Punks musikaliska gärning fräschar vi upp artikeln "Sampla som Daft Punk" från 2008 som just nu ligger på startsidan. Link to post Share on other sites
Recommended Posts