Jump to content
Annons

Studiomonitorer för DJ setup ?


DJC

Recommended Posts

Hej tänkte ställa frågan om ljudet ifrån Monitorer blir väldigt fel dvs platt och tråkigt när man mixar och lyssnar på redan inspelad musik i dom? Sitter och funderar på att köpa ett par Yamaha HS 8 eller något liknande till min hemma anläggning bestående av dator, mixerbord och kontroller. Har försökt att lyssna på tester på Youtube och tycker det låter väldigt bra. Har idag en större HIFI anläggning men vill ha en mer kontrollerat ljudbild när jag mixar. Har även sökt en del på Aktiva Hifi högtalare men det är väldigt snålt utbud, och de som finns har regel en Blåtand och en massa annat inbyggt. 

Tänkte att ställer jag frågan här finns det säker ett antal med bra kompetens för frågan ;).

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lutar nu åt kali 8IN, då de har basporten framåt och rekommenderat väggavstånd på 50cm. HS8 har 1,5m ?! Hur kan det vara möjligt, när de säljer väggfäste som tillbehör ;).

Redigerat av DJC
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Att de rekommenderar betyder inte att det är ett måste. Jag har inte kört någon Kali men de får ju bra reviews.  Rummet har stor betydelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men som novis i ämnet så läser jag i första hand manualerna i letandet efter nya högtalare och hoppas kunna lita på dom i ett första urval. I Yamahas manual så rekommenderar dom > 1,5m från sidorna på högtalarna men det är väl det optimala för högtalaren något några få kan få till hemma kan jag tänka mig. Får kanske flytta ut till logen om jag ska skaffa dom där har jag en yta på 10x26 m 😉

Någon som använder Kali´s Monitorer ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...