Jord Brum (Ground hum) med Apple MacBook Pro + extern skärm
-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By Andreas Hedberg
Med Symphony Desktop gör Apogee ljudkortet mer kompakt och samtidigt som de behåller DSP och de viktiga kretsarna från Symphony samt sänker priset.
-
By FireplaceRecords
Tja,
Jag ska köpa nytt ljudkort och jag behöver ett par pre ampade ingångar och står nu & väger mellan "Focusrite Scarlett 18i20 3gen" eller "Audiofuse 8 Pre". Finns säkert något annat i samma prisklass som ändå rankas högt med vilka pre amps som finns inuti. Jag vill gärna ligga på "lite"mer high-end hårdvara än den mer amatörmässiga hemma studion. Prisklass alltså typ 5000-8000:-. Vad tycker ni jag bör satsa på?
Focusrite : https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/Focusrite-Scarlett-18i20-3rd-Gen/2YSS?utm_campaign=bEngine%20-%20Focusrite&utm_medium=paid_search&network=google&adgroup=77643890358&matchtype=e&utm_term=focusrite%20scarlett%2018i20%203rd%20gen&device=c&creative=426415699155&adposition=&gclid=CjwKCAjwsMzzBRACEiwAx4lLG0ezHWVFkkt5laf9uqGCDhjboU11YBV7GAh4P34FD0liPTNqGamwBxoCdgMQAvD_BwE
Audiofuse: https://www.sweetwater.com/store/detail/AudioFuse8P--arturia-audiofuse-8pre
Övriga?
TACK! :)
-
By Steven Persson
Grymt USB.2.0-ljudkort med 2 ingångar och 4 utgångar som endast har testkörts - d.v.s i praktiken aldrig använts. Kortet är grymt smidigt och känt för att ha riktigt bra ljud och omvandlare. Säljes med originalförpackning och alla kablar. Inkluderar även en USB-mini -> Lightning-kabel så att man kan koppla in sin telefon eller surfplatta. Pris: 3500 kr. Finns i Sundsvall.
-
By asphyxia
Hej
Är på jakt efter något mer mobil lösning
undrar en MacBook pro retina 2015 är något att ha?
eller ska man isåfall satsa på något nyare
datorn ska användas främst till logic men även andra daw`s
Krav ska vara Apple 😀
tack på förhand 😀😀
-
By Björn Olsberg
I årets upplaga av utvecklarkonferensen WWDC i San Jose, Kalifornien, visade Apple Många nyheter. Det som kan vara av intresse för oss här är:
Ny version av Logic Pro X på gång. Inte mycket sagt ännu, men jag uppfattade det som att samplingsbibliotek skulle bli betydligt större och att det tar bättre tillvara på fler processorkärnor. Oklart när den kommer. Ny Mac Pro med upp till 28 kärnor och många utbyggnadsmöjligheter avsedd för proffs. Efterlängtat av många. Görs även i rackformat. Kommer i höst. Apple gör skärmar igen. Pro Display XDR med Retina 6K. Kommer i höst. macOS 10.15 Catalina. Inga viktiga nyheter för musiker presenterades annat än att det för Apple-enheter närmre varandra. Har bland annat inbyggt stöd för att ansluta iPad som en separat skärm. iPad får eget OS helt enkelt kallat iPadOS med ännu bättre möjligheter att köra fler appar samtidigt. Och så iOS 13 så klart. Kommer i höst.
-
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free
-