Jump to content

Recommended Posts

Hejsan.

Skulle vara kul att få lite feedback på de låtar som jag har skrivit. Jag har sedan tidigare ingen musikalisk bakgrund överhuvudtaget, utan gillar att skriva texter och sen låter jag min bror sjunga in och lägga musik på dem. 

Länkar till min SoundCloud, men vill vara tydlig med att det är texterna och själva musiken jag vill ha feedback på. Om sången skulle vara aktuell för synpunkter så får sångaren själv be om detta. ( Detta eftersom det inte är jag själv som sjunger ) 

Detta är enbart för min egna utveckling som låtskrivare.  Eftersom jag inte har någon bakgrund som musiker, i synnerhet sångare. Så är jag väldigt intresserad av att knyta an nya samarbeten. Är Du också textförfattare och skulle vilja samarbeta över något roligt projekt så är även detta intressant. 

PS. Låten Promised Land - är det enbart min bror som komponerat.

Skriv vilken låt du lyssnat på och ge ert omdöme.

Låtarna ligger på 

Edited by CHAN Record
La till text

• 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Lia
      Hej alla musikervänner!
      Jag har börjat jobba för ett företag som heter Scorecloud som utvecklat ett nytt fantastiskt notationsprogram för musiker som vill att det ska gå fort och smidigt att skriva noter!
      Programmet jobbar med både audio och midi, du kan bara ta en mic och sjunga in vad du vill ha noterat, eller som sagt spela in det direkt i programmet i midi! Istället för i Sibelius som har 5 steg för redigering har ScoreCloud 1 steg. Vilket gör det både roligare och smidigare att notera.
      Så jag tycker verkligen ni ska ladda ner och prova programmet ScoreCloud Studio eller appen för ScoreCloud och testa själva! Ni kommer vilja överge Sibelius på en gång, och det är GRATIS!
      Är man lixom jag inte jättesnabb på notskrift vill jag verkligen rekommendera detta!
      “Like Google Translate for music”
      ScoreCloud instantly turns your songs into sheet music. As simple as that!
      Instant Score from MIDI or Audio
      Arrange and Edit your Score
      Print, Export and Share
      Ideal for musicians, students, teachers, choirs and bands as well as composers and arrangers.
      Man laddar ner gratis på www.scorecloud.com
      /Lia
    • By ABMVA
      Hej!

Vill tipsa om Berlin Music Video Awards 2014. Det är en årlig festival där musikvideon står i fokus och där självständiga och etablerade filmskapare, musiker samt musikvideo-entusiaster kommer samman.

På agendan står liveshower, musikvideovisningar, humorinslag, föreläsningar, en VJ-tävling, prisutdelningar och flera efterfester. Professionella domare och kändisar kommer att medverka och vara hedersgäster tillsammans med nykomlingar och erkända artister.
      Berlin är en av världens huvudstäder för musik och mode och det som sker i Berlin ger eko ut i resten av världen. Förra året var deltagare från hela världen med och Sverige fanns både bland de nominerade och vinnarna.

Sista dagen att skicka in sitt bidrag är 1 mars 2014.

Lycka till!

• By johnnyM
      Hej,
      Det är på det viset att g-strängen på min annars så välljudande squier har börjat intonera dåligt. Tänkte därför byta strängar och passa på att fixa till det samtidigt men insåg då att skruvarna som justerar strängen sitter under själva strängen.

Squier kallar det för "Fixed 'Top Loader' Bridge" .
      Någon som vet hur man hanterar denna typen av stall? Just nu så är det enda sättet jag kan komma på att helt enkelt chansa och sedan sätta på strängarna, men det känns liksom inte rimligt…
    • By Nibla17
      Hejsan alla, är ny här och vet inte riktig vart jag ska få tag i den informationen som jag behöver eftersom musikaffären gått i konkan. 
      Köpte en Epiphone Les Paul Standard -18 model och fick höra att när jag byter strängar på elgitarren så ska jag komma in till butiken igen(som sagt går ju inte det pga konkurs) för att justera och kolla nacken eller vad fasen dom nu sa.
      Min fråga är vad behöver man göra efter man har bytt strängar på en elgitarr, behöver intonera eller vad det nu hette eller behöver man dra till nacken på gitarren? 
      Skriv allt om vad man gör efter ett strängbyte eller bara grundjusteringar som man behöver göra ibland! 
      M vh Nibla17
    • By marrapirreparra
      Hallå hallå. För två år sedan gick min favoritgitarr sönder. Den for i golvet och blev halshuggen. Jag tog med henne till musikaffären för att kolla om den var värd att laga (hade en tidigare lagning vid huvudet). De sa att det inte var lönt.
      Min fråga till er är således, har ni någon erfarenhet av att laga en gitarr som tappat huvudet? Är det ens värt det?
      Eftersom det har gått två år och jag har kvar gitarren, antar jag att jag inte kan slänga den.
      Tankar? Åsikter?
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...