Jump to content
Annons

Feedback på nästan klar houselåt


Recommended Posts

Hej!

Har jobbat med den här låten ett tag och har i princip bara automation clips och att ställa in ljudnivåer på de olika syntharna osv. kvar.

Jag undrar hur ni tycker att det låter, själv tycker jag ändå att det låter helt ok för att vara producerat av mig själv.

All feedback uppskattas🙂


https://soundcloud.app.goo.gl/gEqrP

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trevligt! Gillar verkligen lead melodin 🙂 Men tycker att du har onödiga variationer i den som gör att det är svårt att hänga med första gången man lyssnar.

sen så tycker jag att det behövs nån lite finare övergång från pianomelodin i början och när det blir fullt ös, trillade nästan av stolen 😆😆

Tycker att det känns onödigt att ha en annan melodi på pianot i början. Man har precis kommit in i melodin å så byter det 🙂 Men det är ju bara min preferens .

Pianot kanske kunde varit lite närmre i mixen med? Mjukare anslag kanske också?

 

men väldigt bra melodi som sagt 👍👍

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan sa Lnsky:

Trevligt! Gillar verkligen lead melodin 🙂 Men tycker att du har onödiga variationer i den som gör att det är svårt att hänga med första gången man lyssnar.

sen så tycker jag att det behövs nån lite finare övergång från pianomelodin i början och när det blir fullt ös, trillade nästan av stolen 😆😆

Tycker att det känns onödigt att ha en annan melodi på pianot i början. Man har precis kommit in i melodin å så byter det 🙂 Men det är ju bara min preferens .

Pianot kanske kunde varit lite närmre i mixen med? Mjukare anslag kanske också?

 

men väldigt bra melodi som sagt 👍👍

 

Haha, ja jag var lite rädd att det skulle vara lite för många saker i låten...

Övergångarna kommer att bli lite bättre i och med automation clips med reverbet etc. Kanske kan göra det ännu lugnare, jag vet inte.

Känns som att det blir för tomt i verserna/breakdown ifall pianot inte har några extra noter här och där, men jag förstår hur du menar. Det kan bli lite väl mycket variation.

Hur skulle jag kunna få pianot närmare i mixen? Ä det mindre reverb man ska ha då? Ska tilläggas att nästan ingenting har blivit panorerat till höger/vänster än, så kan låta som om vissa saker ligfer lite fel.

Tack för feedbacken🙂👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Hasselsnoken:

Haha, ja jag var lite rädd att det skulle vara lite för många saker i låten...

Övergångarna kommer att bli lite bättre i och med automation clips med reverbet etc. Kanske kan göra det ännu lugnare, jag vet inte.

Känns som att det blir för tomt i verserna/breakdown ifall pianot inte har några extra noter här och där, men jag förstår hur du menar. Det kan bli lite väl mycket variation.

Hur skulle jag kunna få pianot närmare i mixen? Ä det mindre reverb man ska ha då? Ska tilläggas att nästan ingenting har blivit panorerat till höger/vänster än, så kan låta som om vissa saker ligfer lite fel.

Tack för feedbacken🙂👍

Du har ju rätt, tänkte inte på att automation saknas. 

 

Lyssnade på den igen, och då tycker jag att pianomelodin funkar bättre med den andra melodin, så kanske är en vanegrej med. Men typ fyra bars med bara enkla ackord eller nåt efter droppet så man får upp aptiten för melodin igen kan ju vara trevligt. 

 

Pianot tänker jag att man kan höja i volym och kanske låta det ta mer plats i stereo. Sen tror jag att ett annat anslag kan göra skillnad, mjukare anslag med samma volym så tycker man ju det ligger närmre. 

 Var iof skillnad mellan mina mixningslurar och mina vanliga som jag lyssnade på första gången. Det kanske löser sig när du sätter en limiter i mastering steget?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan sa Lnsky:

Du har ju rätt, tänkte inte på att automation saknas. 

 

Lyssnade på den igen, och då tycker jag att pianomelodin funkar bättre med den andra melodin, så kanske är en vanegrej med. Men typ fyra bars med bara enkla ackord eller nåt efter droppet så man får upp aptiten för melodin igen kan ju vara trevligt. 

 

Pianot tänker jag att man kan höja i volym och kanske låta det ta mer plats i stereo. Sen tror jag att ett annat anslag kan göra skillnad, mjukare anslag med samma volym så tycker man ju det ligger närmre. 

 Var iof skillnad mellan mina mixningslurar och mina vanliga som jag lyssnade på första gången. Det kanske löser sig när du sätter en limiter i mastering steget?

Tack! Jag ska kolla vad man kan göra med pianot för att få in det mer i mixen, både i arrangering och mixning. Tack för att du tog din till lite låtkritik. Det uppkattas. 🙂👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...