Jump to content
Annons

Feedback uppskattas


Dukkha

Recommended Posts

Annons

Lyssnade i ett par JBL lurar och tyckte att det lät ganska bra, är ingenting mer än en hobbyproducent som proddat i mindre än två år, så jag kan ju inte allt för mycket om musikproduktion men här är vad jag tyckte:

Känslan är väldigt bra, lite smått swedish house mafia 2011🙂

Tycker att vocalsen var lite lite otydliga, försök att få de att bli lite mer krispiga, tydliga. Kicken likaså i droppet. Lite muddigt i droppet, kanske vid ca 300 hz där det brukar kunna bli lite muddigt. Gäller att hitta en balans mellan en inte för tunn låt men heller inte för "muddig", muddy mix. Det är för det mesta faktiskt ganska svårt.

Sedan vet inte jag riktigt om någonting distortar/är för hög i ljudnivå mot slutet, kanske bara mina hörlurar, jag vet inte.

JBLs har ju en del bas i sig och jag är inte den vassaste producenten eller kritikern, så din låt kanske är bra mycket bättre än vad jag har påpekat om den😅

Men överlag så är det faktiskt ganska så bra, det viktigaste i en låt enligt mig, är känslan och den har du fått till riktigt bra. Fortsätt så😃👍

 

Link to comment
Dela på andra sajter

@Hasselsnoken

Tack, det var lite Swedish house mafia/avicii 2010-2012 edm jag fick inspiration ifrån.

 

Tack för feedbacken ska försöka åtgärda muddy mix. Just nu har jag dock ett par gamla hörlurar som har skitbas i sig därför valde jag att lägga upp här för att få lite feedback. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ett par devine pro 900 som gick sönder efter ett lan med kompisar haha tyckte dock att det var hyfsat bra ljud och bas i dem. Funderar på att köpa ett par audio technica ath hörlurar för just nu proddar jag i något gammalt hyperx headset haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja det brukar bli lite tumult vid vissa gaming sessioner. Har aldrig testat att prodda i gaming headset, så vet inte riktigt hur det låter. kan tänka mig att det blir lite svårare än med ett bar studiohörlurar.

Audio technica har jag också tänkt att införskaffa, har hört mycket gott om dem. kanske får bli om ett tag🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...