Jump to content
Annons

Fade out funkar ej Cubase 9.5


Tsunami

Recommended Posts

Hej!

Ny på forumet och hoppas kunna få hjälp med ett problem. Jag har gjort klart en låt (mixat och mastrat)och skall endast lägga till en fade out. Jag har efter youtubestudier provat ett otal sätt såväl på varje spår som på stereo out till ingen nytta. Allt går att lägga in och ser ut att fungera, men volymen ändras icke. Det ligger automatiserade volymändringar på några spår. Kan det vara något som blockerar?

TIA

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
6 hours ago, Tsunami said:

Tack för tips! Jag tröttnade och gjorde uttoningen i Audacity istället. Jag har lite att testa, om det jäklas fler gånger.

Det bästa och lättaste är egentligen att du skapar ett Stereo Track i Cubase, en vanlig kanal. Sen routar du utgång till ingen, d.v.s ingen output, så sätter du Mix Out i kanalens input. Detta måste man lära sig för allt möjligt inom Cubase, att kunna spela in ifrån DAW'en själv. När du har en kanal med Master Out som input i kanalen du skapade, så spelar du in hela master. Med andra ord, du spelar in Mix Bus, Master'en. Därefter när du ser en färdig print av detta, så klipper du som är lämpligt början och slut, sedan markerar du låt säga 1/4 Note, trycker på A på tangentbordet, og där är en automatisk fade. Detta gör jag hela tiden på korta snabba demos. Annars kan du bara skriva volym-automation med punkt och linjer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...