Jump to content
Annons

MIDI Controller som kan se vst parametrar


Kylvaran

Recommended Posts

Hejsan !! skulle vilja ha någon sorts midi controller där man har en skärm och kan se mappade parametrar från tex Serum, har sett att Akai har en advance synth med mjukvara som heter Vip 3 där man kan göra just det, men dom är så stora är det någon vänlig själ som har något tips 3000 är Max budget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Kärt ämne som har många lösningar men det är dåligt med standarder så det fungerar inget vidare någonstans. Native Instruments har sitt Komplete Kontroll.  Novation har automap.

Nektar försöker bli en del av DAW vilket nog är en bra väg, men det fungerade ganska dåligt i Cubase.

Det är nog svårt att rekommendera någon oavsett budget. Många löser något problem bra, men har många andra begränsningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tack för svar! Jag använder Studio one enbart, har kollat runt mycket men inte hittat någon info kollade Novation men det är för stora grejer för min yta tyvärr, komplete fungerar om jag förstått det rätt till deras egna daw och instrument, eller är jag ute och åker pulka i uppförsbacke igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
4 hours ago, Kylvaran said:

Hej tack för svar! Jag använder Studio one enbart, har kollat runt mycket men inte hittat någon info kollade Novation men det är för stora grejer för min yta tyvärr, komplete fungerar om jag förstått det rätt till deras egna daw och instrument, eller är jag ute och åker pulka i uppförsbacke igen?

Novation Zero är mindre än nektar.  Fast jag ser nu att den varkar ha utgått.

Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...