Jump to content
Annons

EDM feddback sökes :)


Lnsky

Recommended Posts

Hej!

Jag fortsätter att försöka utveckla mitt musikskapande. Har gjort en ny låt som jag själv tycker är min bästa än så länge 🙂 Men där finns säkert mycket att förbättra och därför vore det roligt med feedback. En undran jag har är om det faller platt på att jag inte håller mig till nån tydlig sub-genre inom EDM?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är inte jätteförtjust i att mainlead följer basgången så strikt var fjärde takt. Det blir inga intressanta harmonier mellan huvudmelodin och basen och det låter lite stelt. Istället för att basen tuffar på i F F F F - G G G G - D D D D - A A A A, kanske köra F F F F F F - G G - D D D D osv bara för att bryta av och få lite rörelse.

Annars bra ljud!

Edit: Och självklart ska du röra dig utanför ramarna! Det faller väl snarare platt om man låter som allt annat? Och nu vänder jag mitt fuktiga ansikte mot tropical house 😄

 

Redigerat av candybag
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite rörigt i början kanske, eller så är det bara jag som är seg i huvudet😅

Tyckte att det var trevligt när vocalsen kom in. Jag hade försökt att få fram kicken lite mer, för att få mer kraft i låten. Melodierna och synthljuden tyckte jag lät bra, fortsätt så.👍

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm kanske kan öka längden på introt och på så sätt minska rörigheten?

Kicken tycker jag är svår, och hur mycket plats ska den få ha i mixen. Men jag ska prova att ge den mer utrymme och kanske lägga till nåt högfrekvent klick ljud så den kommer fram.

Framförallt så borde jag leta upp en referenslåt när jag mixar 🙃

Stort tack för svar 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den, jag är rätt så ny och vill börja introducera vocals, jag gillar dina vocals på denna!
Sjunger du dina egna vocals eller har du hittat/fått denna vocals från nånstans?
Det är som candybag säger, att du inte följer någon subgenre är snarare tvärtom mot vad du befarar.

Enda spontana jag har, är att jag skulle vilja att kicken framhävdes mer!

 

I det stora hela bra jobbat! 🙂

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-27 at 08:37 sa candybag:

Är inte jätteförtjust i att mainlead följer basgången så strikt var fjärde takt. Det blir inga intressanta harmonier mellan huvudmelodin och basen och det låter lite stelt. Istället för att basen tuffar på i F F F F - G G G G - D D D D - A A A A, kanske köra F F F F F F - G G - D D D D osv bara för att bryta av och få lite rörelse.

Annars bra ljud!

Edit: Och självklart ska du röra dig utanför ramarna! Det faller väl snarare platt om man låter som allt annat? Och nu vänder jag mitt fuktiga ansikte mot tropical house 😄

 

Hijackar tråden men, det där är nog något jag behövde läsa, ska börja experimentera med det där helt klart! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan sa Manner:

Jag gillar den, jag är rätt så ny och vill börja introducera vocals, jag gillar dina vocals på denna!
Sjunger du dina egna vocals eller har du hittat/fått denna vocals från nånstans?
Det är som candybag säger, att du inte följer någon subgenre är snarare tvärtom mot vad du befarar.

Enda spontana jag har, är att jag skulle vilja att kicken framhävdes mer!

 

I det stora hela bra jobbat! 🙂

Önskar att jag gjort vocals själv 🙂 Men jag har tagit den från splice.

Då jag inte kan sjunga är det svårt att göra vettiga vocals själv. Har försökt med vocaloid men låter lite stelt. Känns inte tillräckligt seriöst än för att lägga pengar på att nån ska sjunga in nåt.

tack för att du tog dig tid att lyssna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...