Jump to content
Annons

Önskar feedback på metallåt (utan sång)


Zed

Recommended Posts

Annons
19 timmar sedan sa -Johan-:

Låter bra hittills. Kanske att det skulle vara skönt med ett parti som bryter av lite mer, en lite längre paus. Beror väl på sångare och stil med.

Tack för input! Allt hänger såklart på hur det blir med sången. Hur känns mixen?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan sa Peter Roos:

Låter skitbra, väldigt symfoniskt, som jag gillar, och bra mix genom mina Genelec. Skulle vara kul att höra med sång sen också. Låter bra i Beyerdynamic 250-lurar också. 

Nu blir jag glad! Man snöar ju inte lite på sina egna mixar emellanåt och tappar förmågan att höra om det låter bra eller dåligt, så det är kul att höra att den bär sig utanför studion. Sången är alltid en trång sektor, har ingen för närvarande. Det är bara att höra av sig om man vill hjälpa till 😃👍🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min genre kanske, men mina 5 cent. 

Låter bra generellt, skulle nog tajta in rummet lite. Lyssnat både i sämsta möjliga (genom mobilen) och i ok lurar. I mobilen känns det som gitarrerna spelas i en stor industrilokal, det flyter liksom ihop. I lurarna hör jag sen att det nog snarare är synthmattan ger den känslan och inte reverbet. Kanske är något du är ute efter iofs. 

Håller med lite om att ett break skulle sitta fint. 

Bra jobbat hur som helst. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Inte min genre kanske, men mina 5 cent. 

Låter bra generellt, skulle nog tajta in rummet lite. Lyssnat både i sämsta möjliga (genom mobilen) och i ok lurar. I mobilen känns det som gitarrerna spelas i en stor industrilokal, det flyter liksom ihop. I lurarna hör jag sen att det nog snarare är synthmattan ger den känslan och inte reverbet. Kanske är något du är ute efter iofs. 

Håller med lite om att ett break skulle sitta fint. 

Bra jobbat hur som helst. 

Oavsett musiksmak så är det alltid värdefullt med extra öron! Kompgitarrerna är snustorra, men lead/intro gitarren har en ping pong. Jag håller med om att det blir lite ”grötigt” emellanåt ffa när syntharna spelar, säkert en del frekvensbråk som jag försökt städa i så gått det går. Min svagaste sida inom mixning tyvärr...

kanske skulle hjälpa att skala bort reverb/dly på syntmattorna. Testar

Tack för dina synpunkter!
 

Redigerat av Zed
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa Zed:

Tack för input! Allt hänger såklart på hur det blir med sången. Hur känns mixen?

Varsågod! Har aldrig mixat metal själv och är inge vidare på att mixa överlag så svårt att ge någon värdefull feedback. Tror att den är aningen bastung dock.

Har du någon referenslåt? Kan jag jämföra.

Redigerat av -Johan-
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan sa -Johan-:

Varsågod! Har aldrig mixat metal själv och är inge vidare på att mixa överlag så svårt att ge någon värdefull feedback. Tror att den är aningen bastung dock.

Har du någon referenslåt? Kan jag jämföra.

Har inte mixat efter någon specifik låt, den är ett resultat av allt man lyssnar på. När det gäller syntmattor med gitarr så är Devin Townsend husguden, kolla ex. Hyperdrive! på Addicted. Annars har jag alltid gillat Decapitateds mixar när det kommer till rent mangel, lyssna på ex. kill the cult. Men som sagt, har mest gått på känsla när det gäller den här låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa punkrockdude:

Låten gav en "skön känsla". Hitta nu främst. en riktigt passande sångare med riktigt bra melodi så tror jag att detta kan bli något att vara stolt över.

Tack för peppen! 
 

sångare är välkomna att höra av sig!! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...