Jump to content
Annons

Har gjort en ny dance/EDM låt "Talk With Me", all feedback uppskattas!


Diero

Recommended Posts

Annons

Då detta är en av de bästa mixarna jag hört på Studio blir jag lite nyfiken. Kan du inte berätta om processen? 🙂

  • Vilket DAW?
  • Vilken detalj är du mest nöjd med?
  • Hur ser sångkedjan ut (alltså vilka pluggar använder du)?
  • Vad var svårast?
  • Hur lång tid tog det från start till att du var i mål?

 

Redigerat av Kokoskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ännu en gång för alla kommentarer! Jag använder Logic Pro och är väll mest nöjd med melodin och ackorden. På sången använder jag enbart EQ, compressor, DeEsser, reverb och delay 😄 det tog väll ca 1 månad innan låten var klar och jag tycker att det svåraste är att få till ljudbilden perfekt...

Jätte bra att du berättar vad som kan förbättras mixamannen! Men tråkigt att du inte ville säga något positivt om min låt... Men har du några konkreta förslag på hur jag skulle kunna göra för att förbättra låten? Skulle uppskattas jätte mycket! 😄 

Redigerat av Diero
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är mkt bra, Diero!! Toppen. Får Avicii-vibbar👍👍👍

Gillar låten, uppbyggnaden, gitarren samt percussion/lows som kommer in vid 1:24 och ger mer tyngd!

Förslag: Vocals ligger ju i det övre registret, för att vara en manlig sångare. Låter ibland lite ansträngt för hans sångregister IMHO. Jag blir mkt nyfiken på hur det skulle låta med en kvinna som sjunger istället! Skulle kunna ge sången mer power!

Förslag 2: Alternativt låter du honom sjunga i en ngt lägre tonart. Då kan du kanske få ut mer power ur rösten.

Annars, superbra melodi, arrangemang och pro produktion!!

😄 M

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om att lägga ut musiken på Spotify? Jag har alltid haft en känsla av att Spotify är mer för artister som redan har en "fanbase" och skivkontrakt eller för personer som vet att deras musik är professionellt gjort och inte har mycket att förbättra, medans Soundcloud är mer för "music in progress" och nyblivna "artister"... men jag lästa att chansen idag är större att få fler lyssnare och nå ut till fler i världen via Spotify för att det är den största musikstreamingtjänsten, och att vem som helst kan lägga ut där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...