Jump to content

Recommended Posts

Hej! Jag skulle behöva konsultation av er kunniga!

Jag håller på med ett projekt att bygga en studio och har fastnat vid detta med fönster mellan kontrollrum och track-rum. Jag har läst de flesta av inläggen angående fönster men tyvärr hjälper dem inte mig då jag (potentiellt) har en helt annan typ av fönster. Jag bifogar bilder så ni kan se vilken typ det handlar om. Fönstren ägs alltså inte av mig i dagsläget men jag har dem "on hold" om jag skulle vilja ha dem.

Då till mina frågeställningar:

Är detta rimliga fönster att använda?

Tanken är i så fall att använda ett på respektive vägg för att få en luftspalt emellan fönstren.

Jag vill gärna ha stora fönster då kontrollrummet kommer befinna sig på plan 2 medans inspelningsrummet befinner sig på plan 1 med full takhöjd. (Ca 6 m)

Alltså behövs stora fönster för att kunna se ner och upp genom dem.

Väggarna finns inte än så ram osv är inga problem att fixa, men jag behöver konsultation av kunnigt folk för att få ihop allt. Hur hade ni löst detta problem? Finns det några saker jag inte får missa? vad brukar den stora tabben vara när man ska sätta in isolerande ljudfönster. Mycket frågor.. hoppas kunna få svar på något. Jag befinner mig i Göteborgsområdet om de skulle vara så att någon skulle känna sig manad att ses och förklara för mig hur jag bör gå tillväga.

Tack på förhand!

/Albin

Fönster till kontrollrum.jpg

Fönster till kontrollrum 2.jpg