Jump to content
Annons

Vart ska gummi ringen sitta ?


Gäst

Recommended Posts

Hej alla !

tog bort mikrofon kabeln från micken och hittade en liten gummi ring på golvet. Antar att den lossnade när jag tog bort sladden. Har aldrig sett den innan och visste inte ens att den var där. Så nu till frågan. Vart ska den sitta och varför är den där ?

behöver jag den eller kan jag köra utan ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ajajaj, det där är bastätninggummit. Nu kommer alla låga frekvenser läcka ut och fastna i hörnet i rummet. 

Hur har du det med frekvenstvätt? Kan komma väl till pass i skurhinken. Lycka till med saneringen. 

  • Gilla 1
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan sa mixamannen:

Vågar inte klicka på den där. Jag klickade på en annan länk i en annan tråd on hörlurar, och vips dök det upp hörlursannonser i mitt facebookflöde för dessa lurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan sa Alexander G:

Det är en ring som ska sitta mellan xlr-kabeln och micken, ifall kabeln är lite glappig så gör den att den får en lite tajtare 'fit'!

Ja okej..

så jag ska sätta den i micken där kabeln ska in ?

inte på själva sladden ?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa punchline82:

Ja okej..

så jag ska sätta den i micken där kabeln ska in ?

inte på själva sladden ?

Testade faktiskt aldrig, men rimligtvis ska den vara någonstans där den kommer i kläm mellan micken och kabeln. Om du inte har några problem med att XLR-en glappar däremot så gör gummiringen ingen skillnad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan sa Alexander G:

Testade faktiskt aldrig, men rimligtvis ska den vara någonstans där den kommer i kläm mellan micken och kabeln. Om du inte har några problem med att XLR-en glappar däremot så gör gummiringen ingen skillnad 🙂

Okej tack så mycket !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...