Jump to content

Recommended Posts

Mixen är en gnutta vass vid 3-4000 kz. Arret är lite platt för min smak. Det skulle finnas möjlighet t.ex efter gitarrsolot att ta bort en massa instrument och lägga in lite luft.  Enligt mig finns det en hel del kul att göra i arret ännu. Rent dynamiskt händer det alldeles för lite. Sköna sångare.

15 hours ago, mixamannen said:

Mixen är en gnutta vass vid 3-4000 kz. Arret är lite platt för min smak. Det skulle finnas möjlighet t.ex efter gitarrsolot att ta bort en massa instrument och lägga in lite luft.  Enligt mig finns det en hel del kul att göra i arret ännu. Rent dynamiskt händer det alldeles för lite. Sköna sångare.

Stort tack för bra kritik!

Prova att ta bort instrument på olika partier så det blir mer variation.

Trummorna är för starka jämfört med de andra ljuden och hela EQn är mysko på låten.  Prova att ta bort all EQ du gjort och balansera om mixen därifrån och börja om med mixen.

Sången låter som den är tagen ur en mp3a, är den det tro?

Tyvärr en väldigt grötig mix. Höj sången kör lite topp EQ. Sänk EQ ner gitarren så ska det nog bli ordning på det.

Tycker trummorna var rätt bra mixade faktiskt. Sänk krockande frekvenser med EQ kanske.

EQn på sången med mer låter lite konstigt skrikig. Ett vanligt missförstånd är att man måste höja saker med EQ. Kan snarare vara bra att sänka "oviktigt".